کنایه معنادار ایلان ماسک به جف بزوس: شاید تصادفی باشد!

ایسنا نوشت: به نظر می‌رسد ایلان ماسک با پاسخی طعنه‌آمیز به توییت یک کاربر، به رقابت مداوم خود با جف بزوس دامن زده است.

ایلان ماسک در جواب یکی از کارآفرینان در توییتر که گفته بود جف بزوس تمام فعالیت‌های تجاری ماسک را کپی می‌کند نوشت: شاید تصادفی باشد.

این دشمنی ۱۵ ساله تا حدی ناشی از رقابت تجاری فضایی آنها است.

بیشتر بخوانید:

مارهای پرنده، موجوداتی ترسناک که الهام‌بخش شدند

هواپیمایی عجیب که پرواز لوکس را برای مردم کم‌درآمد ممکن می‌کند

فراخوان وزارت ارتباطات برای مقابله با IOS و اندروید

کیم داتکام(Kim Dotcom)، کارآفرین اینترنتی آلمانی مقیم نیوزیلند که بیش از دو دهه است به دلیل اتهامات مربوط به سایت اشتراک فایلش با نام مگاآپلود با استرداد به ایالات متحده مبارزه می‌کند در توییتر پرکار است و به طور منظم با ماسک در این پلتفرم تعامل دارد.

ماسک حدود ۱۵ سال است که با جف بزوس اختلاف دارد و مرتباً او را به کپی‌برداری متهم می‌کند. این دو منافع مشترکی دارند و اغلب جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست هم می‌ستانند. ماسک در حال حاضر پس از برنارد آرنو(Bernard Arnault)، سرمایه‌دار فرانسوی، در رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، در حالی که بزوس در رتبه پنجم است.

ماسک پیش از این مخالفت خود را با برنامه‌های شرکت آمازون برای پرتاب بیش از ۳۰۰۰ ماهواره اینترنتی که رقیب ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس بودند اعلام کرده بود. او در ماه ژوئن ۲۰۲۰ هنگامی که آمازون استارت آپ خودروهای خودران «Zoox» را خریداری کرد، گفت که این استارت‌آپ احتمالاً رقیب تسلا است.

به تازگی، جف بزوس به حمایت از شرکت «Synchron» پرداخته، شرکتی که بر یافتن راه‌هایی برای کنترل رایانه‌ها با قدرت ذهن خود تمرکز دارد. بلومبرگ گزارش داده است که علاوه بر بیل گیتس و سایر سرمایه‌گذاران، این استارتاپ ۷۵ میلیون دلار بودجه دریافت کرده که بخشی از آن از سوی «Bezos Expeditions» بوده است. این در حالی است که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت نورالینک است و تلاش می‌کند دستگاهی توسعه دهد که با قرار گرفتن در مغز افراد به ثبت فعالیت مغز بپردازد و به طور بالقوه آن را تحریک کند.

این دو شدیدترین رقابت را در صحنه تجاری هوافضا دارند، هرچند جای بحث دارد که بزوس در اینجا از ماسک تقلید کرده است یا خیر. این بنیانگذار آمازون مدتهاست که به اکتشافات فضایی علاقه داشته و شرکت پروازهای فضایی بلواوریجین(Blue Origin) را در سال ۲۰۰۰ راه اندازی کرده است. این در حالی است که ماسک دو سال بعد شرکت فضایی تجاری خود به نام اسپیس‌ایکس (SpaceX) را تاسیس کرد.

این دو شرکت طی سالها بر سر پرونده‌های حقوقی، ثبت اختراع و پرتاب موشک با هم درگیر شده‌اند.

در سال ۲۰۱۳، بلواوریجین و شرکت ارایه دهنده خدمات پرتاب(United Launch Alliance) پس از تلاش اسپیس‌ایکس برای استفاده انحصاری از سکوی پرتاب ناسا، به آن رسما اعتراض کردند. ماسک گفت که این اقدام یک «تاکتیک مسدودسازی نادرست است و بلو اوریجین به رغم بیش از ۱۰ سال توسعه، هنوز موفق به ایجاد یک فضاپیمای زیرمداری قابل اعتماد نشده است.» ناسا در نهایت با اسپیس ایکس موافقت کرد.

ماسک ۵۱ ساله، در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۰ در حالی که به نظر می‌رسید از رقیب خود تعریف می‌کند به طور ضمنی به این نکته اشاره کرد که بزوس برای پیشرفت در سفرهای فضایی بسیار پیر است، اگرچه تنها هفت سال فاصله سنی بین این دو غول فناوری وجود دارد.

روز سه‌شنبه، افراد آگاه به بلومبرگ گفتند که اسپیس‌ایکس می‌خواهد سهام خود را به قیمتی بفروشد که ارزش شرکت نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار افزایش یابد. شرکت بلواوریجین همچنان به صورت خصوصی حفظ شده است.

58321

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =