مروری بر حوادث جهان:

خشکسالی در ایالت های جنوب امریکا تشدید شده است

کارشناسان مسائل آب و هوایی روز پنجشنبه اعلام کردند گرمای بی سابقه هوا در جنوب امریکا خشکسالی مرگبار این منطقه را تشدید کرده است و ممکن است آثار این خشکسالی تا سال آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کانزاس سیتی، مارک سووبودا Mark Svoboda،‌ کارشناس مسائل آب و هوایی در مرکز ملی مبارزه با خشکسالی، می گوید درست در شرایطی که گمان می کردیم وضع از این بدتر نمی شود،‌ شاهد گسترش این پدیده هستیم.

این خشکسالی همچنان ادامه خواهد داشت و احتمالا تشدید نیز خواهد شد.

بر اساس گزارش مراجع ذیصلاح امریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد خشکسالی که در ایالت های جنوبی امریکا تشدید شده است در حال گسترش به ایالت های شرقی این کشور است.

رئیس اژانس اوارگان سازمان ملل: وضعیت قحطی در سومالی وخیم تر خواهد شد

انتونیو گوتیرز رئیس اژانس اوارگان سازمان ملل گفته است وضعیت قحطی در سومالی وخیم تر خواهد شد زیرا انتظار نمی رود تا سال اینده محصولی در این کشور برداشت شود. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، گوتیرز گفت اژانسهای امداد هنوز قادر نبوده اند به بسیاری از مردم گرسنه در سومالی دست یابند صادقانه بگویم ما هنوز به اوج بحران نرسیده ایم وانتظار نمی رود محصولی تا سال جدید در سومالی برداشت شود فرض بر اینکه تا ماه اکتبر هم باران ببارد اما باران غذا به همراه ندارد ما ابتدا باید از کاشت و برداشت محصول اطمینان حاصل کنیم وعلاوه براین ما نیاز به حمایت بیشتر مالی جامعه بین المللی داریم.

حدود سه میلیون و هفتصد هزارنفر از گرسنگان در مناطق تحت کنترل شورشیان الشباب زندگی می کنند.

ما برای مبارزه با قحطی در سومالی نیازبه بسیج گسترده ازهمه جهات داریم وازطرفی باید یک مسئله را بپذیریم که سازمان های بشردوستانه به اندازه کافی درسومالی تلاش خود را به کارنگرفته اند.

مشکلات زیادی از جمله مسئله امنیتی در پیش رو هستند اما به هرحال ما باید تلاشهای خود را شدت بخشیم . دربخشهائی از جنوب سومالی جائی که گروه الشباب فعال است مناطق قحطی زده اعلام شده اند این گروه به برنامه جهانی غذا اجازه کمک رسانی نمی دهد . براساس امارمنتشر شده از سوی یک اژانس امریکائی قحطی تاکنون جان بیست ونه هزار کودک سومالیائی زیر پنج سال را تنها در جنوب سومالی گرفته است وسازمان ملل در مورد خطر گرسنگی سه میلیون و ششصد هزار نفر در سومالی هشدار داده است . دستکم دوازده میلیون و چهارصد هزار نفر در شاخ افریقا ازجمله سومالی واتیوپی وجیبوتی از خشکسالی رنج می برند.

تلفات سیل در نیجریه افزایش یافت

شمار تلفات سیل اخیر در نیجریه افزایش یافت . به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ؛ شمار تلفات سیل در شهر ایبادان در جنوب غرب نیجریه به دستکم یکصد و دو نفر افزایش یافت.

این منطقه در اواخر هفته ی گذشته ، منتهی به یک شنبه ، دچار سیل شده بود. سیل علاوه بر کشته شدن این افراد شد باعث خسارت دیدن و ویرانی زیادی جادهها و ساختمان ها شد. موسز آدیمو؛ معاون فرماندار ایالت اویو ؛ که با یک فروند هلی کوپتر از مناطق سیلزده بازدید کرده بود گفت ..

ما بیمارستان های سیار احداث کردیم تا افرادی که براثر سیل از جنبه ی فیزیکی آسیب دیدند مداوا شوند ، ما تاکنون پنج بیمارستان این چنینی احداث کرده ایم.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =