کانون پرورش فکری در کنار آموزش و پرورش به عنوان یک بازوی کارآمد در فرآیند تعلیم و تربیت

نشست مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش استان با مدیران آموزش و پرورش شهرهای سمنان، سرخه و مهدی شهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ این جلسه که به ریاست دکتر خالقی و باحضور نبی اله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، مسائل مبتلابه آموزش و پرورش مورد نقد و نظر قرار گرفت.

خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری با ابراز خرسندی از حضور در این نشست، گفت: توجه و باور به این قشر معصوم با بکارگیری تمام امکانات، یک امر ضروری و انکارناپذیر است و حضور کانون پرورش فکری در کنار آموزش و پرورش به‌عنوان یک بازوی مؤثر و کارآمد در مدار تعلیم و تربیت یک فرصت و غنیمت است.

وی افزود: جامعه هدف کانون، دانش‌آموزان هستند، بنابراین تعامل و هم‌افزایی دو دستگاه فرهنگ‌ساز، مکمل فرآیند پرورش و آموزش کارآمد است و باید بدان توجه ویژه کرد.

خدابخشی با بیان موانع و فرصت‌های پیش‌رو و تشریح برنامه‌های کانون و هم‌چنین وضعیت نیروی انسانی موجود گفت: طرح کانون‌مدرسه برای رفع بخشی از کمبودها، از ابتدای سال جاری اجرا می‌شود و امیدواریم این حرکت بتواند حضور ما را در مدارس و بالعکس بیش از گذشته پررنگ‌تر نموده و بخشی از انتظارات‌مان را برآورده نماید تا بتوانیم مؤثرتر به اهداف‌مان نزدیک شویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همچنین با تأکید بر همکاری و هم‌افزایی تمامی شرکای نهاد تعلیم و تربیت، افزود: انتظار می‌رود پیشنهاد تشکیل و شروع به‌کار شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در استان با محوریت آموزش و پرورش هرچه زودتر کارش را آغاز نماید تا هماهنگی و توان‌افزایی مؤثر ایجاد و تقویت شود.

در این جلسه مدیران آموزش و پرورش شهرستان های سرخه، سمنان و مهدی شهر نیز گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و مشکلات حوزه مدیریت خود را بیان کردند.

مریم آشور، مدیر سرخه؛ خواستار تکمیل مجتمع آموزشی بانک ملت با اعتبار ملی شد و تأکید داشت در تغییرات و جابه‌جایی‌ها، موضوع مقبولیت و تخصص مدنظر قرار گیرد.

مراد دوست محمدیان، مدیر مهدیشهر نیز از پیگیری زمین 40 هکتاری برای احداث اردوگاه دانش آموزی سخن گفت و خواستار افزایش اختیارات مدیران شهرستان و مدارس همراه با نظارت شد. وی همچنین درخواست داشت رشته های مدیریت واحد آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و رشته دامپروری در هنرستان های مهدیشهر ایجاد شود. فرسودگی ساختمان اداری آموزش و پرورش مهدی شهر نیز از دیگر موارد گفتنی این مقام مسؤول بود.

علیرضا کرد، مدیر سمنان هم از نبود فضای خوابگاهی مناسب در مرکز استان برای میزبانی جشنواره ها، مسابقات و برنامه های کشوری و استانی سخن گفت. وی همچنین خواستار حمایت مسؤولان و دست اندرکاران از مراکز دارالقرآن شهرستان شد.

گفتنی است: این نشست قرار بود باحضور دکتر عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شود که کسالت وی، مانع حضورش در این هم اندیشی گردید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =