گروگانگیری در پاکستان/ ۳٣ گروگانگیر کشته شدند

مهر نوشت: خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان امروز اعلام کرد: عملیات گروگانگیری با موفقیت به پایان رسید.

به نقل از شبکه تلویزیونی یورور نیوز، نیروهای ویژه پاکستان امروز سه‌شنبه به گروگان‌ گیری در یک پاسگاه پلیس در «بنو» واقع در شمال غرب این کشور پایان دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پاکستانی، شاخه «تحریک طالبان» در این کشور را عامل این گروگانگیری معرفی کرد و یاد آور شد که مهاجمان از روز یکشنبه هفته جاری عملیات گروگانگیری را آغاز کرده بودند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ویژه امنیتی در پاکستان ضمن اعلام پایان گروگانگیری از کشته شدن شماری از مهاجمان خبر دادند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان امروز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: عملیات با موفقیت به پایان رسید.

وزیر دفاع پاکستان در ادامه از کشته‌ شدن ۳۳ گروگانگیر خبر داد و یادآور شد که در جریان این عملیات دو تن از نیروهای ویژه پاکستان نیز کشته و «۱۰ تا ۱۵» نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۳۰ نفر از اعضای گروهک طالبان پاکستان موسوم به گروه «تحریک طالبان پاکستان» که به ظن تروریسم بازداشت شده بودند، روز یکشنبه اسلحه‌ های مامورانی که در مقر پلیس بنو از آنها بازجویی می‌ کردند را تصرف کرده و دست به گروگانگیری زدند.

نیروهای ویژه پاکستان ساعاتی پیش به گروگانگیری در این پاسگاه پلیس در «بنو» واقع در شمال غرب این کشور پایان دادند.

محمد علی سیف، سخنگوی تشکیلات دولت محلی در ایالت «خیبر پختونخوا» پیشتر اعلام کرده بود که گروگان‌ گیرها در ازای آزادی دست کم ۸ مامور پلیس و چند مقام اطلاعات نظامی، خواستار عبور امن به افغانستان شده بودند.

در پی وقوع این حادثه و با مداخله نیروهای ویژه، مدارس، ادارات و جاده‌ ها در شهر بنو واقع در ایالت «خیبر پختونخوا» بسته شد و چندین ایستگاه بازرسی در مناطق اطراف محل گروگانگیری ایجاد شد.

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت گروگانگیری را در این منطقه واقع در مرز افغانستان بر عهده گرفت و ادعا کرد که ۲ افسر پلیس در جریان درگیری میان مهاجمان و نیروهای ویژه کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستان در فاصله زمانی شکل‌ گیری در سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴به مدت ۷ سال حملات متعدد مرگباری را در این کشور انجام داد.

۳۱۰۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1709471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =