عکس | استقبال باشکوه مراکشی‌ها از شیرهای اطلس

ورزش سه نوشت: مردم مراکش در شهر رباط، پایتخت این کشور، دقایقی پیش از تیم ملی این کشور که مقام چهارم جام جهانی قطر را به دست آورد به شکلی باشکوه استقبال کردند.

دقایقی پیش هواپیمای حامل تیم ملی مراکش در فرودگاه بین‌المللی رباط به زمین نشست و بازیکنان این تیم در میان استقبال پرشور هواداران مراکشی وارد شهر رباط پایتخت این کشور شدند. شیرهای اطلس در این جام تاریخساز شدند و به عنوان اولین تیم آفریقایی به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند.

اولین تصاویر از فرودگاه پایتخت مراکش نشان می‌داد بازیکنان تیم ملی این کشور درحالیکه لباس رسمی به تن داشتند به همراه مادران خود از هواپیما پیاده شده به اتوبوسی روباز سوار شدند که قرار بود آنها را در شهر بگرداند.

عکس | استقبال باشکوه مراکشی‌ها از شیرهای اطلس

هزاران نفر از مردم مراکشی به خیابان‌های رباط آمده بودند تا در کنار خیابان‌های مسیر حرکت اتوبوس تیم ملی از قهرمان‌هایشان استقبال کنند. اتوبوس مراکشی‌ها بعد از عبور از خیابانهای شهر به کاخ سلطنتی رفت و پادشاه کشور بازیکنان مراکش و سرمربی‌شان ولید الرکراکی را به شام دعوت کرد.

مراکشی‌ها یک جام جهانی تاریخی را پشت سر گذاشتند آنها نه تنها اولین تیم آفریقایی بلکه اولین تیم عربی بودند که به نیمه‌نهایی جام جهانی می‌رسید.

عکس | استقبال باشکوه مراکشی‌ها از شیرهای اطلس

آنها علاوه بر مردم کشورشان به تیم محبوب این تورنمنت برای بسیاری از هواداران فوتبال در دیگر کشورها تبدیل شدند. شگفتی‌سازی که هیچکس در ابتدای جام تصورش را نمی‌کرد بتواند به مراحل بالا صعود کند اما در مرحله نیمه‌نهایی خودش را به عنوان شانس صعود به فینال شناسانده بود.

شیرهای اطلس در اولین بازی خود مقابل کرواسی، نایب‌قهرمان دوره قبل، به تساوی بدون گل رسیدند. آنها سپس بلژیک مدعی قهرمانی را ۲-۰ و کانادا را ۲-۱ شکست داده و برای اولین بار از سال ۱۹۸۶ به مراحل حذفی جام جهانی راه یافتند.

مراکش در یک‌چهارم موفق شد یکی دیگر از قدرتهای اروپایی، اسپانیا، را در ضربات پنالتی شکست دهد. آنها در بازی بعدی هم پرتغال و کریستیانو رونالدو را ۱-۰ مغلوب کرده و به نیمه نهایی رسیدند. در این مرحله اما شانس مراکشی‌هابه پایان رسید و آنها با شکست ۲-۰ مقابل فرانسه به رده‌بندی راه یافتند و در این بازی هم مقابل کرواسی ۲-۱ شکست خوردند تا مقام چهارمی جام جهانی قطر را به خود اختصاص دهند.

عکس | استقبال باشکوه مراکشی‌ها از شیرهای اطلس

بیشتر بخوانید:

۲۵۸۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1709477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =