۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۳:۲۶

هفته گذشته میز گردی با حضورکارشناسان در مورد راهکار های نجات دریاچه ارومیه در کافه خبر برگزار شدجواد جهانگیر زاده نماینده ارومیه و عضو کمسیون امنیت ملی مجلس یکی از مهمانان این میز گرد یود او درمورد خشکسالی ارومیه می گوید:

هفته گذشته میز گردی با حضورکارشناسان در مورد راهکار های نجات دریاچه ارومیه در کافه خبر برگزار شدجواد جهانگیر زاده نماینده ارومیه و عضو کمسیون امنیت ملی مجلس یکی از مهمانان این میز گرد یود او درمورد خشکسالی ارومیه می گوید:

"خیلی ها می گویند تمام این حرفهایی که امروز در مورد دریاچه ارومیه می زنیم ،حرفهایی است که ده سال پیش و چه بسا 15 سال پیش هم می زدیم . اما اینها تنها انتقال اطلاعات است .

متاسفانه درطول این سال ها نتوانسته ایم راه کار صحیح و کارشناسی شده ای ارائه دهیم و نه در پی آن راه کار ارائه شده مجلس توانسته است برای قانونی شدن آن تصمیمی اتخاد نماید . دولت در جلسه استانی درمورد همین مشکل و بسیاری از مشکلات دیگر در این استان قول دادن اعتبار کافی دادند . اما کمک جدی برای حل مشکلات اختصاص داده نشد .

بر همین اساس ما در جلسه علنی مطرح کردیم ،گرچه بسیاری از نمایندگان اظهار کردند که چرا در مجلس مطرح می کنید اما پاسخ ما این بود که ما تا کنون برای حل این معضلات از دولت کمکی ندیده ایم. این موضوع به نظر من نباید امنیتی بشود و نباید بدان نگاه سیاسی انداخت . مسئله اجتماعی ومسئله زیست بومی است که می توان برای نجات آن اقدام کرد و به دست بشر هم قابل حل است .بهتر است به فکر چاره باشیم . در واقع محیط زیست با خطر جدی روبرو است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت . مردم همه متوجه شده اند . همه آگاهند و می دانند که این خطر بزرگ که دریاچه ارومیه را تهدید می کند..

در کمیسیون به من می گویند اینقدر روی این مسئله حساسیت نشان نده . اما به خدا از صد نفر مردمی که با ملاقات دارند حتما 99 نفر از من در مورد دریاچه ارومیه سوال می کنند و این نشان می دهد که مردم هم روی این موضوع حساس هستند و هم پی گیر و من چگونه می توانم با خاموش بودن بر سر این موضوع دغدغه مردم را که ناشی از علاقه به محیط زیست است را خاموش نمایم . باید در ادامه بگویم که با از بین رفتن این دریاچه ایران در خطر جدی قرار خواهد گرفت و این شوره زار می تواند براکوسیستم تاثیر گذار باشد .غبارنمک همه جا را فرا خواهد گرفت و نباید موضوع را سرسری گرفت .دولت در نظر بگیرد اگر بخواهد اهالی یک شهر را که دچار خشکسالی شده است نجات دهد و اگر بخواهد شهری از نو بنا کند باید چقدر هزینه کند . بیش از هزاران میلیارد تومان هزینه خواهد برداشت . دولت بیاید و بخشی ازاین مبلغ را هزینه کند .
ماهم بر این نکته واقفیم که دولت بر روی دریاچه ارومیه حساس است و امیدواریم با افزایش همکاری ها بین مجلس و دولت در زمان منطقی شاهد به سامان شدن این تالاب مهم کشور باشیم و در این راستا نباید به رفتار های غلط چند نفر معدودو رسانه های بیگانه توجه کنیم."

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گلی IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    آقای جهانگیرزادهامیدوارم موفق شویدلااقل ازروندنابودی دریاچه جلوگیری بشه.مردم با عواقب نابودی دریاچه آگاهندومیبینند.دولت باید به مردم واندیشهونگرانی اونا احترام بذاره-
  • ارومیلی A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    با یاد خدا مگه حمایت از دریاچه ارومیه سیاسیه؟والله به خدا نه.مردم فقط میخوان دریاچشون خشک نشه.این حق مردمه اعتراض داشته باشن
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    بالاخره يكي پيدا شد حرف راست بكوييد
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    کشتین خودتون رو با این میزگرد. چند بار عکس و خبرش رو می ذارین؟!
  • نریمان IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    دریاچه ارومیه میراث تاریخی ماست و هزاران سال قدمت دارد یعنی طی سالهای گذشته ورودی و خروجی آب این دریاچه متعادل بوده است ولی با دست بشر با ساخت سد در اکوسیستم آن دستکاری شده و با باز کردن سدها و ممنوع کردن حفر چاه عمیق در اطراف رودخانه ها مشکل یواش-یواش حل میشود.
  • مجيد از مراغه آ.ش IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 1
    مردم بحق به موضوع درياچه اورميه حساس هستند و از دولت انتظار دارند اقدامات عملي نجات درياچه را شروع كند ولي ما مردم آذربايجان مثل هميشه با عمل و رفتار خودمان اجازه فرصت طلبي به عده اي خود فروخته كه بنام ( پان ترك )قصد خوش خدمتي به بيگانگان را دارند نخواهيم داد
  • میلاد 4060 IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    اعتراض عادی مشکل ندارد مردم می توانند با راهپیمایی مسالمت آمیز اعتراض خودشان را نشان دهند ولی اعتراض برخی از هموطنانم در ارومیه برنامه ریزی شده و تحریک کننده شبکه ماهواره ای ... می باشد که هزینه مالی آن را امریکا می دهد که به نظر بنده باید با آشوبگران ارومیه به شدت برخورد شود.
  • کارون IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 1
    تو رو خدا به داد رود کارون برسید هیچی ازش مونده ، بوی فاضلاب شهری که مستقیم ریخته میشه تو کارون ، هیچ آبی هم براش نمونده ، جدیدا هم خبر دادن می خوان آب کارون رو انتقال بدن خبر آنلاین هم هیچی نمیگه!!!
  • masoud IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    عاقبت ساخت سد برروی تمام رودخانه هایی که به دریاچه ارومیه می ریزد ،همین است.
  • شخص محترم و اینکاره IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    با اجازه ..باید دریاچه ارومیه خشک بشه ما نمک دوست داریم نمک کشور کمه در یاچه باعث خیلی از مشکلات درون سازمانی شده در بروکراسی اداری ما مشکل ایجاد کرده تازه جاده زدیم کلی مهندس خرج کردیم کار مهندسی کردیم اخه بنده خدا اکبر باغبونم میدونه اگر به درختاش اب نرسه خشک میشه اگر از تو باغش جاده رد شه باغ از بیم میره دیگه مهندسی که اینو ندونه معلومه چه دکتریه
  • محمد IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    این حرفا دلیل نمیشه. مهمترین دلیل خشکیدن دریاچه اورمیه جاده میانگذر وسط دریاچه هست که کلا اقلیم دریاچه رو به هم زده و وسط دریا ساحل ایجاد کرده است.
  • سحر IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    0 0
    بودجه داده بودین یه سال هم گذشت کو پس؟؟؟؟؟مردم ایران بالاخص مردم غیور اذربایجان جمیعا سره کاریم بابا