ایرنا نوشت:

در پی صدور حکم قضایی علیه گروهی از کولی ها و بی خانمان های انگلیس، سازمان ملل متحد از دولت این کشور خواست از اخراج اجباری آنان از محل اقامت شان خودداری کند.

'کمیته امحاء تبعیض نژادی' سازمان ملل متحد روز جمعه در بیانیه ای گفت: اخراج اجباری بیش از 400 نفر از کولی ها از مزرعه 'دیل فارم' تاثیرات منفی بر زندگی آنها خواهد داشت.
بیش از 80 خانواده کولی انگلیسی از حدود 10 سال پیش در مزرعه 'دیل فارم' واقع در منطقه 'اسکس' واقع در شمال شرق لندن زندگی می کنند، ولی اخیرا با شکایت شورای محل، دادگاه انگلیس به تخلیه اجباری آنان رای داده است.
'کمیته امحاء تبعیض نژادی' سازمان ملل در بیانیه خود از دولت انگلیس خواسته است که طرح اخراج اجباری کولی ها را تا زمان یافتن یک محل مناسب دیگر برای اقامت آنان متوقف کند. مقامات دولتی همچنین باید حقوق آنها را محترم بشمارند.
'اخراج اجباری این خانواده ها در شرایط فعلی زندگی آنان بویژه کودکان و سالمندان را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.'
بیانیه افزوده است: کولی ها و بی خانمان ها از قبل با تبعیضات و دشمنی های زیادی در جامعه مواجه بوده اند و ما عمیقا نگران هستیم که اخراج اجباری آنان از محل سکونت شان این تبعیضات را گسترده تر بکند.
وزارت شوراهای محلی دولت انگلیس در پاسخ به بیانیه کمیته امحاء تبعیض نژادی سازمان ملل گفت: دادگاه های انگلیس در یک روند طولانی قضایی حضور کولی ها در 'دیل فارم' را نقض کننده قوانین و طرح های مربوط به توسعه آن منطقه تشخیص داده اند و به همین دلیل حکم به تخلیه آن محل داده اند. این وزارتخانه باردیگر تاکید کرد که شورای محلی منطقه 'باسیلدون' در 'اسکس' هم اکنون از اختیار قانونی برای تخلیه کولی ها برخوردار است. از سوی دیگر ساکنان مزرعه 'دیل فارم' تاکید کرده اند که این محل را ترک نخواهند کرد و به صورت مسالمت آمیز در مقابل هرگونه اقدام پلیس و مقامات دولتی ایستادگی خواهند کرد. جمعی از فعالان مدنی نیز با چادر زدن در نزدیکی مزرعه 'دیل فارم' با کولی ها اعلام همبستگی کرده و تاکید نموده اند که آنان هم در مقابل طرح تخلیه اجباری ساکنان مزرعه مقاومت خواهند کرد. تعدادی از هنرمندان انگلیسی از حقوق کولی ها حمایت کرده اند و از دولت خواسته اند طرح اخراج اجباری آنها را متوقف کند.
/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =