اعلام میزان بارندگی دراستان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت : معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی استان به سبب بارش برف سفیدپوش شده است، گفت: ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ به ۶۹ سانتی‌متر رسید.

معصومه نوروزی افزود: ارتفاع برف در شهرکرد نیز به ۱۲ سانتی‌متر رسید اما برف ذوب شده این ایستگاه ۲۵ میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: آب حاصل از ذوب برف در ایستگاه‌های بروجن ۹ میلیمتر، لردگان ۳۰ میلیمتر، کوهرنگ ۸۰ میلیمتر، بازفت ۵۶ میلیمتر، اردل ۴۰ میلیمتر، فارسان ۲۶ میلیمتر، سامان ۱۴ میلیمتر، بن ۳۶ میلیمتر، شلمزار ۲۶ میلیمتر، سورشجان ۳۰ میلیمتر، فرخشهر ۲۰ میلیمتر، ایلبگی ۲۲ میلیمتر، مالخلیفه ۳۲ میلیمتر، بلداجی ۱۵ و لیرابی ۲۰ میلیمتر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تضعیف این سامانه بارشی از اواسط روز شنبه خبر داد و گفت: فعالیت این موج بارشی از بعدازظهر محدود به کوهرنگ و اردل و برای روز یکشنبه تنها کوهرنگ را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نوروزی از کاهش نسبی دما برای صبح روز یکشنبه و کاهش محسوس دما برای روز دوشنبه خبر داد و افزود: پدیده مه‌گرفتگی نیز طی این روز در استان شکل می‌گیرد.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =