کسب رتبه برتر راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ارزیابی عملکرد سال جاری زمین و مسکن

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه دوم مدیریت زمین بین استان های ۳۵ گانه کشور و رتبه اول بین استان های ۱۵ گانه در ارزیابی عملکرد شش ماهه سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،سید احسان حسینی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به انجام ارزیابی عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان ها پیرامون برنامه اجرایی در حوزه های املاک و حقوقی، مسکن و ساختمان و مالی به صورت شش ماهه و یک ساله و نظر به تحقق برنامه های تعیین شده ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ طبق ارزیابی و پایش عملکرد صورت گرفته از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت املاک و حقوقی استان موفق به کسب این رتبه شده است.

وی به شاخص های ارزیابی سازمان ملی زمین و مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در بخش تحویل و تحول اراضی از منابع طبیعی موضوع ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، برنامه ابلاغی ۳۰۰ هکتار و میزان محقق شده استان ۳۳۰ هکتار و بالاتر از برنامه ابلاغ شده بوده است.

در بخش اخذ اسناد اراضی ملی داخل محدوده، برنامه ابلاغی ۵۰ هکتار و میزان محقق شده استانی ۲۱۲ هکتار و بالاتر از برنامه ابلاغی بوده است.

در بخش اخذ اسناد اراضی ملی داخل حریم، برنامه ابلاغی ۲۵۰ هکتار و میزان محقق شده بیش از دو برابر برنامه ابلاغ شده و برابر ۵۷۸ هکتار است.

در بخش الحاق اراضی به محدوده شهرها موضوع ماده ۱۱ قانون جهش تولید مسکن، برنامه ابلاغی ۱۵۰ هکتار و میزان محقق شده استان ۲۰۴ هکتار و بالاتر از میزان برنامه ابلاغ شده است.

همچنین در موضوع تنظیم قرارداد تأمین زمین معادل واحد مسکونی، برنامه ابلاغی معادل ۳۵۰ واحد مسکونی و محقق شده استانی معادل ۹۴۱ واحد و نزدیک به سه برابر برنامه ابلاغ شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به شاخص تعیین تکلیف پرونده های حقوقی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰۰ پرونده برنامه ابلاغی در این موضوع مورد انتظار بوده و ۱۸۸ پرونده در استان تعیین تکلیف نهایی شده اند.

حسینی ضمن تقدیر از همکاران حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان، اظهار امیدواری کرد؛ با ادامه رویه فعلی بویژه در طرح نهضت ملی مسکن و شناخت نقاط قوت و ضعف و اتخاذ راهکارهای مناسب، شاهد تحقق هرچه بهتر و سریعتر برنامه های اجرایی حوزه زمین و مسکن در پایان سال جاری باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =