هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی، عملکرد عالی نداشتند

برنا نوشت: دبیر جشنواره شهید رجایی آذربایجان غربی گفت: امسال در ارزیابی عملکرد انجام شده هیچ دستگاه با عملکرد عالی نداشیم.

حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی و دبیر جشنواره شهید رجایی استان اظهار داشت : جشنواره شهید رجایی به منظور ارائه گزارش عملکرد ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و تقدیر از دستگاه‌های برتر هرساله برگزار می شود.

وی یادآور شد: در این ارزیابی عملکرد سعی کردیم دقت لازم انجام شود و ارزیابی دقیق منصفانه بحق و بدون سو نیت و به درستی انجام گیرد به طوری که نتایج آن در جامعه ملموس و منطبق بر واقعیت باشد.

سپهری در خصوص فرایند ارزیابی ها افزود: ارزیابی انجام شده در قالب ۱۷ شاخص عمومی که مشترک بین همه دستگاه‌ها و ۶۸۷ شاخص اختصاصی که متناسب با ماموریت های ذاتی و شرح وظایف دستگاه‌ها که برای ۵۲ دستگاه استانی و در قالب ۵ گروه انجام شده است از بین ۵۲ دستگاه دو دستگاه به عنوان برتر و از گروه ها نیز یک دستگاه و در مجموع ۵ دستگاه انتخاب شدند و برخی دستگاه های اجرایی که منشا اثر خدمات مثبت بوده اند و دو نفر از فرمانداران و برخی مدیران موفق استان در این جشنواره تقدیر شدند.

دبیر جشنواره شهید رجایی آذربایجان‌غربی گفت: امسال درارزیابی عملکرد انجام شده هیچ دستگاه با عملکرد عالی نداشیم.

سپهری در ادامه افزود:در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها علاوه بر شاخص های اختصاصی مصوب با توجه به شرایط خاص استان ، چهار شاخص؛جذب اعتبارات عمرانی، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ،میزان مشارکت دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات مورد نیاز برنامه ریزی و توسعه استان و نظارت فنی، اجرایی طرح های عمرانی را اعمال کردیم که این شاخص ها تاثیر مثبتی را در نتایج ارزیابی گذاشته است.

وی افزود: نتیجه نهایی ارزیابی به سازمان امور اداری و استخدامی منعکس شد و آن سازمان طبق نتایج بدست آمده سطح بندی ۵۲ دستگاه را در چهار سطح عالی خوب متوسط و ضعیف ارزیابی نمود که ۱۳ دستگاه در سطح خوب و ۲۸ دستگاه متوسط و ۱۰ دستگاه هم ضعیف بودند.

وی گفت : بین ۵۲ دستگاه با توجه به مجموع امتیاز شاخص های عمومی و اختصاصی "اداره کل امور مالیاتی" رتبه اول و "شرکت آب و فاضلاب" رتبه دوم شدند و دستگاه برگزیده در بین دستگاه های گروه زیربنائی و توسعه زیر ساخت و زیربنایی "شرکت گاز استان" اول و دستگاه برگزیده در بین دستگاه های گروه تولیدی و خدماتی "اداره کل دامپزشکی" ، بین دستگاه های گروه سلامت و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی "دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان" رتبه برتر و در بین دستگاه های گروه عمومی و قضائی با در نظر گرفتن مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی "اداره کل تعزیرات" حائز رتبه برتر شدند.

وی تصریح کرد: حلقه مفقوده در این ارزیابی چه در نظام اداری و منابع انسانی و چه در حوزه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی موضوع بهره وری است که کمتر به آن توجه شده است.

سپهری در خصوص ارزیابی سال آینده نیز تاکید کرد: سال آینده به لحاظ اهمیت برخی موضوعات ما شاخص های دیگری مثل جذب اعتبارات از منابع ملی،فروش اموال مازاد،مشارکت های عمومی و خصوصی در واگذاری پروژه ها ، وصول درآمد، بهره وری ، توسعه دولت الکترونیک را هم به شاخص های اختصاصی اضافه خواهیم کرد و نظارت میدانی در نحوه خدمات رسانی به مردم از همه بخش ها را انجام خواهیم داد و نتایج این نظارت ها تاثیر لازم را ارزیابی ها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به عنوان اولین استان در راستای تحقق سیاست ها و راهبردهای دولت مردمی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های شهرستانی را با همکاری فرمانداری‌ها در دستور کار سازمان قرار خواهیم داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =