آمریکا در سیاستی انتقام جویانه با چاپ کتابی از تصاویر سیاه و سفید حادثه 11 سپتامبر و صحنه‌های دستگیری و کشتن اسامه بن لادن، کودکان را دعوت کرده تا با رنگ آمیزی این تصاویر حادثه 11 سپتامبر را آنگونه که آمریکا می‌خواهد درک کرده و به خاطر بسپارند.

 

به گزارش خبرآنلاین، آمریکا که در آستانه دهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر از به کار بردن ترفندهای جدید در تلقین این موضوع که این حادثه، جنایتی بزرگ علیه امپراطوری آمریکا است، عاجز مانده دست به دامن انتشارات «ریلی بیگ کولورینگ بوکز» شد تا با طراحی کتابی از تصاویر سیاه و سفید برای کودکان، حادثه 11 سپتامبر را آنگونه که می خواهد به کودکان آمریکایی آموزش دهد و از آن اسطوره ای برای ذهن کودکان بسازد.

واین بل، مسئول انتشارات معتقد است این کتاب با هدف آموزش کودکان در خصوص حادثه 11 سپتامبر چاپ شده و از آن به عنوان شرافتمندانه ترین راه ممکن برای مرور این حادثه یاد کرد.

بنابراین گزارش، کتاب «هرگز ۱۱سپتامبر را فراموش نکنیم: کتاب آزادی کودکان» خشم مسلمانان آمریکا را به شدت برانگیخته چرا که سوژه این کتاب موضوع مطرح رسانه های آمریکایی شده چرا که آن را یک اقدام مبتکرانه فرهنگی معرفی می‌کنند. مسلمانان آمریکا از طریق سایت های اسلامی تاسف خود را برای این اقدام آمریکا اعلام کردند. این سایت ها آمریکا را به خاطر تروریست و افراط گرا خواندن و تعمیم دادن این صفت به تمام مسلمانان محکوم کردند. تلقین تفکر اسلام ستیزی در ذهن کودکان از اهداف دیگر این کتاب است که تغییر آن مستلزم مدت زمان طولانی و تدابیر پایه‌ای است.

 

هرگز ۱۱سپتامبر را فراموش نکنیم

 

در کتاب «هرگز ۱۱ سپتامبر را فراموش نکنیم: کتاب آزادی کودکان» کلمه مسلمانان افراط گرا 10 بار تکرار شده است. جالب است که در یکی از تصاویر کتاب بن لادن در پشت همسرش پنهان شده تا نظامی به اصطلاح شجاع آمریکایی او را نکشد! ناشر کتاب عنوان کرده است: «تصاویر خشونت بار کتاب کودکان را در حین رنگ آمیزی آن به دوری از خوی خشونت بار دعوت می کند.»

لوپاریزین/دوم سپتامبر/ترجمه غزاله صابری

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =