کدام صنعت میلیاردرهایش را به خاک سیاه نشاند؟

 اقتصاد ۱۰۰ نوشت : میلیاردرهایی که به خاک سیاه نشستند از این قرار است که ورشکستگی در صنعت کریپتو در ۹ ماه گذشته ۱۱۶ میلیارد دلار زیان برای سرمایه گذارانش به همراه داشته است.

بر اساس ارزیابی‌هایی که اخیر نشریه فوربس صورت داده، بازار نزولی و موج ورشکستگی در صنعت کریپتو در ۹ ماه گذشته ۱۱۶ میلیارد دلار از جیب بنیانگذاران و سرمایه گذاران خارج کرده است.

این ضرر نشان دهنده مجموع دارایی شخصی ۱۷ نفر در این فضا است که بیش از ۱۵ نفر آنها از ماه مارس تاکنون بیش از نیمی از دارایی‌های خود را از دست داده و ۱۰ نفر از آنها نیز از لیست میلیاردرهای حوزه رمزارز خارج شده اند.

یکی از زیان‌های عمده متوجه ژائو، مدیرعامل باینانیس شده است. در ماه مارس (اسفنده ماه سال گذشته) ارزش سهام صرافی او معادل ۶۵ میلیارد دلار بوده که اکنون ارزش آن به ۴.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. از سوی دیگر دارایی برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس با ۶ میلیارد دلار کاهش اکنون به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. همچنین ثروت کریس لارسن، بنیانگذار ریپل، از ۴.۳ میلیارد دلار به ۲.۱ میلیارد دلار کاهش یافته و در حالی که کامرون و تایلر وینکلووس از جمینی در ماه مارس ۴ میلیارد دلار ارزش داشتند، اما اکنون هر کدام ۱.۱ میلیارد دلار ارزش دارند.

در میان کسانی که جایگاه میلیاردی را از دست دادند، بنیانگذاران FTX، سام بانکمن-فرید و گری وانگ هستند که دارایی آنها در ماه مارس به ترتیب ۲۴ و ۵.۹ میلیارد دلار بود، اما حالا هیچ پولی در بساط ندارند. بر اساس گزارش فوربس، ثروت ۳.۲ میلیارد دلاری بری سیلبرت، بنیانگذار و مدیر عامل گروه ارز دیجیتال نیز در نتیجه موج مسری ناشی از فروپاشی FTX از بین رفت.

در این میان کارشناسان معتقدند بعید است بازار نزولی ارزهای دیجیتال به زودی پایان یابد، زیرا بحران FTX اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داده و به بحران نقدینگی در سراسر بازار دامن زده است. به همین دلیل انتظار روند نزولی کنونی در سال جدید میلادی نیز متحمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1711656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =