۰ نفر
۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
آهن زنگ‌زده هم ناگهان ارزشمند شد

ایسنا نوشت: باتری‌های زنگ زده جدید می‌توانند تا ۱۰۰ ساعت فضای ذخیره‌سازی انرژی فراهم کنند. این فناوری جدید می‌تواند صنعت را متحول کند.

بر اساس مقاله‌ای که توسط «Scientific American» منتشر شده است، اختراع شرکت آمریکایی «Form Energy» می‌تواند یک پیشرفت مهم برای ذخیره‌سازی طولانی مدت انرژی خورشیدی و بادی باشد.

این شرکت ادعا می‌کند که این نوآوری که با نام «باتری آهن-هوا» شناخته می‌شود، می‌تواند به کربن‌زدایی از بخش انرژی کشور با روشی ارزان‌تر از سیستم‌های ذخیره‌سازی لیتیوم ‌یونی کمک کند، در حالی که تنها از مواد داخلی در دسترس برای ایجاد آن استفاده می‌شود.

باتری‌های لیتیوم یون؛ گران و غیرکاربردی

باتری‌های لیتیوم یون امروزی به مواد گرانقیمتی مانند لیتیوم، کبالت، نیکل و گرافیت نیاز دارند. در حالی که این باتری جدید، برق را با استفاده از فلز آهن ساده از طریق اصل «زنگ زدگی برگشت پذیر» ذخیره می‌کند.

این بدان معنا است که باتری هنگام تخلیه انرژی، فلز آهن را به زنگ زدگی تبدیل و هنگام شارژ شدن زنگ فلز را دوباره به آهن تبدیل می‌کند.

باتری‌های آهن-هوا برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۷۰ برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی مورد ارزیابی قرار گرفتند. جورج کربتری(George Crabtree)، مدیر مرکز مشترک تحقیقات ذخیره انرژی در آزمایشگاه ملی آرگون می‌گوید که امروزه، داده‌های جدیدتر نشان می‌دهد که آنها می‌توانند به ترویج و تنوع بخشیدن به منابع انرژی سبز در آینده برای خدمات شهری کمک کنند.

باتری‌های آهن-هوا بسیار بزرگ‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی هستند و می‌توانند انرژی را تا ۱۰۰ ساعت ذخیره و تخلیه کنند. این مقدار به طور قابل توجهی بیشتر از چهار ساعت ارائه شده توسط باتری‌های لیتیوم یونی است.

مکانی برای ساخت اولین کارخانه انتخاب شده است

مجله پاور(Power) همچنین گزارش داده است که شرکت «Form Energy» در حال حاضر مکانی را برای ساخت اولین کارخانه خود انتخاب کرده است. کارخانه در ویرجینیای غربی واقع خواهد شد و ساخت آن در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

ماتئو جارامیلو(Mateo Jaramillo)، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت «Form Energy» گفته است: برای رسیدن به استقلال در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، مقابله با چالش‌های زنجیره تامین انرژی و توسعه شبکه قابل اعتماد و مقرون به صرفه نیاز به فناوری‌های جدید ذخیره سازی انرژی داریم که قادر به ذخیره سازی مقرون به صرفه برق برای چندین روز باشند.

باتری اولیه در حال حاضر برای استفاده در وسایل نقلیه بسیار بزرگ و سنگین کاربرد دارد. با این حال، ممکن است این موضوع تغییر کند، زیرا پژوهشگران در تلاشند تا اندازه آن را کاهش دهند و کاربردهای آن را افزایش دهند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1711871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =