پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام در مشهد تشییع شد

پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) بر دوش مردم مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان ، پیکر ۱۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس ۲۶ آذر ماه وارد مشهد که پیکر ۲ نفر از این شهدا برای مراسم وداع به شهرستان های گناباد و تربت حیدریه استان خراسان رضوی منتقل شد.

در مراسم تشییع باشکوه این شهدا، عزاداران فاطمی پیکر پاک این شهیدان والامقام را از میدان شهدا مشهد تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.

پیکر مطهر این شهدا پس از برگزاری مراسم عزاداری و مداحی در عرصه میدان شهدا، در میان خیل عظیم عزاداران برای عرض ارادت به امام رئوف به سمت بارگاه منور رضوی تشییع شد.

این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، کربلای پنج و کربلای ۶ هستند که طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در شرق بصره، شرهانی، جزیره مجنون، شرق دجله، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌اند و سن تقریبی آن‌ها در زمان شهادت بین ۱۶ تا ۲۸ سال بوده است.

تدفین پیکر این شهدا نیز از امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تا ۱۳ دی ماه و سالروز شهادت سردار سلیمانی و روز شهدای جبهه مقاومت اسلامی در ۱۲ نقطه از جغرافیای خراسان رضوی انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1711896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =