عماد افروغ: هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب است/کسانی که قطبی سازی می کنند دنبال حفظ رانت هستند

خبرآنلاین در گفتگو با عماد افروغ که به تازگی بیماری سرطان را پشت سر گذاشته، به آینده جریان های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا پرداخته است. عماد افروغ به جریان اصولگرای اصلاح طلب در ساحت معنایی و نه سیاسی آن است.

گروه سیاسی: عماد افروغ استاد دانشگاه و نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، متولد شیراز است که جامعه‌شناسی را در دانشگاه «سالفورد» انگلستان خوانده است. قبل از انقلاب برای یادگیری آموزش نظامی به لبنان رفته و بعد از انقلاب برای ادامه تحصیل به همراه عباس سلیمی نمین، راهی انگلستان شده است. او اکنون در حال درمان بیماریی سخت است.

افروغ در گفت وگو با خبرآنلاین، بزرگترین اشتباه سیاسی خود را رای به احمدی نژاد می داند. او با اشاره به اهداف پنهان برخی گروه ها در «قطبی کردن فضای سیاسی برای منافع» معتقد است «جامعه ما طیفی است، نه قطبی» و «گروه‌های شناخته‌شده سیاسی برای آن‌که به رابطه قدرت-ثروت و نه ثروت-قدرت دست یابند، دامی پهن کرده اند تا به صورت کاذب سیاست و فرهنگ را هم به سمت قطبی‌شدن هدایت کنند.»

اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معتقد است توجه مردم به جریان های سیاسی داخلی به پایان رسیده و در تایید آن می گوید «در سال۹۸ از مردم پرسیدند که چنددرصد به اصلاح‌طلبی و اصولگرایی گرایش دارید، که ۷۴درصد گفتند به اینها تمایل و گرایشی نداریم و شاهد بودیم در همان سال هم شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا» سر داده شد.»

عماد افروغ به دعوت جریان های سیاسی از او برای شرکت در انتخابات اشاره کرده و می گوید «به یاد دارم یکی از آقایان دعوت کرد که در آن انتخابات نامزد شوم. به او گفتم دیوار مصحلت خیلی پایین آمده و دارد گردنم را می‌شکند. چه تضمینی هست که بیشتر از این پایین نیاید؟ به خصوص برای بنده ای که اهل حقیقتم نه مصلحت. او گفت تضمینی نیست.»

عماد افروغ: هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب است/کسانی که قطبی سازی می می کنند دنبال حفظ رانت هستند

هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب است

مدیر وقت گروه اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در سالهای ۷۳–۷۲، با یادآوری توهین برخی سیاسیون به هاشمی رفسنجانی بعد از فوت ایشان می گوید «وقتی آقای هاشمی فوت کرد و برخی به او فحاشی می‌کردند، گفتم چرا فحاشی می‌کنید؟ این کاری اخلاقی نیست. گفتم او شناسنامه انقلاب است و باید مجلسی باشکوه برایش برگزار شود. همان‌ها گفتند تو که نقدش می‌کردی، گفتم بله هنوز هم نقدهایم به قوت خود باقی است اما دلیل نمی‌شود نقش مهمش در انقلاب اسلامی را انکار کنم؛ همه چیز در جای خود.»

دولت دوران جنگ؛بهترین دوران اقتصادی

عماد افروغ با اشاره به مدیریت اقتصادی میرحسین موسوی در دوران جنگ معتقد است «بهترین دوران اقتصادی دوران جنگ است. این را فقط من هم نمی‌گویم بسیاری از اقتصاددان‌ها این باور را دارند. البته وقتی می‌گویم دولت جنگ، قصدم ورای یک نام است؛ از رهبری که در آن زمان رئیس‌جمهور بودند تا آقای موسوی به عنوان نخست وزیر و همه اعضای کابینه.»

مشروح گفت وگوی خبرآنلاین با عماد افروغ را اینجا بخوانید

بیشتر بخوانید

۲۱۶۲۱۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1711947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =