جدیدترین اقدام کره جنوبی درباره مسافران چینی

مهر نوشت: کره جنوبی روز جمعه اقداماتی را برای محدود کردن مسافران چینی از جمله محدودیت‌های ویزا، الزامات آزمایش و محدود کردن پروازها انجام داد.

تصمیم سئول پس از آن اتخاذ شد که کشورهایی از جمله ایتالیا، ژاپن، هند و ایالات متحده اقدامات خود را اعلام کردند که به گفته آنها تلاشی برای جلوگیری از واردات انواع جدید ویروس کرونا از چین است.

هان داک سو، نخست وزیر کره جنوبی روز جمعه گفت: تا اواخر فوریه سال آینده، کسانی که از چین وارد کره جنوبی می شوند، باید قبل و بعد از ورودشان آزمایش کووید را انجام دهند. مسافرانی که از چین می آیند باید آزمایش PCR منفی را طی ۴۸ ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما به کره جنوبی یا آزمایش آنتی ژن منفی ۲۴ ساعت قبل از پرواز ارائه دهند.

وی افزود: دولت به طور حتم برخی تدابیر در داخل کشور به منظور عدم شیوع کرونا اتخاذ خواهد کرد و علت این اقدامات وخامت اوضاع کرونا در چین است.

نخست وزیر کره جنوبی در ادامه اعلام کرد که روادید کوتاه مدت برای چینی ها به استثنای دیپلماتها و مسئولان و دست اندرکاران امور انسان دوستانه، صادر خواهد شد.

وی از اجرای محدودیت های مربوط به ویزا از اواخر ماه ژانویه آتی هم سخن گفت.

علاوه بر این کره جنوبی، پروازها به چین را به طور موقت متوقف خواهد کرد و از همه پروازهایی که از مقصد چین می آیند خواهد خواست که در فرودگاه انتشون اقدامات کنترلی انجام دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1712914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =