بعد از تهران و البرز مدارس این دو استان هم فردا تعطیل شد

ایرنا نوشت: آلودگی هوا برخی مدارس در استان‌های قزوین و اصفهان را تعطیل کرد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدارس مقاطع مختلف تحصیلی نواحی یک و ۲ شهرستان قزوین به علت آلودگی هوا در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر فردا /شنبه/ تعطیل و کلاس ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

علیرضا عباسی اظهار کرد: عوامل اجرایی در مناطقی که آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می شود، جهت پاسخگویی به اولیا، دانش آموزان و ارباب رجوع باید در مدارس حاضر باشند.

وی اضافه کرد: به دلیل پایداری جو و افزایش میزان آلاینده‌ها توصیه می‌شود افراد حساس از جمله کودکان و نوجوانان از تردد در سطح شهرها خودداری کنند.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدارس مقطع ابتدایی اصفهان و ٩ شهرستان استان فردا (شنبه دهم دی) به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی تعطیل است.

منصور شیشه فروش افزود: به دلیل ریزش هوای سرد، پایداری جو و وارونگی دما غلظت آلاینده های جوی در اصفهان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: به‌همین دلیل از سوی کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، فردا شنبه دهم دی، مدارس دوره اول و دوم ابتدایی، مهدهای کودک، ِپیش دبستانی و استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین‌شهر، فولادشهر و سجزی تعطیل اعلام شد.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از جاهای دیگر است، همه این شرایط دست بدست هم داده است تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1713124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 0
    با این میزان از افزایش آلودگی در سال 1401 نسبت به 1400، آیا توزیع بنرین یورو 4 در تهران متوقف شده؟!
  • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 0
    با این میزان از افزایش آلودگی در سال 1401 نسبت به 1400، آیا توزیع بنرین یورو 4 در تهران متوقف شده؟!