صادرات ۲۳۶میلیون دلاری کالا از شهرکهای صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: در نه ماهه امسال واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ارزش ۲۳۶میلیون دلار توسط ۶۸واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود ۲۵۸میلیون تن انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین، رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در تشریح این خبر اظهارکرد: در خصوص توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند توسعه خوشه‌های صادراتی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شرکت‌های مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل کنند.

او افزود: در نه ماهه امسال واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ارزش ۲۳۶میلیون دلار توسط ۶۸واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود ۲۵۸میلیون تن انجام شده است.

صفاری گفت: عمده صادراتی انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده‌ها، کشمش، مواد غذایی، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس و منسوجات بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر، تایلند، روسیه، ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند، بلغارستان و... هستند که از مهم‌ترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به‌شمار می‌روند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان اظهارکرد: مطالعه بازارهای هدف به‌صورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت ۵۰درصد از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف دوهزار و ۵۰۰میلیون ریال و تورهای صنعتی و تجاری خارجی و بازدید از نمایشگاه‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف ۶۰۰میلیون ریال ، پرداخت بیش از ۷۰درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1713408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =