آمریکا: دیپلماسی هنوز بهترین راه رسیدن به هدف‌مان در زمینه برجام است

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اولین نشست خبری سال میلادی جدید، به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مرتبط به ایران پاسخ داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از جزئیات تلاش‌های مشترک جهت ترغیب اتحادیه اروپا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران با خبر است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای جدید اسراییلی‌اش به آن اشاره کرده بود، گفت: ما مدام در این زمینه اقداماتی انجام داده و از اختیارات‌مان استفاده کرده‌ایم تا مانع سرازیر شدن و عرضه فناوری پهپادی ایران به دیگر کشورها در سراسر جهان، از جمله روسیه شویم. بدون پیش‌بینی آنچه در آینده رخ خواهد داد، من اطمینان دارم که اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهیم داد.
پرایس ادامه داد: ما شاهد همین رویکرد از بسیاری از متحدان اروپایی‌مان هم بوده‌ایم. هر کشور اروپایی اختیارات منحصر به فرد خودش را دارد، اتحادیه اروپا هم به همین شکل است. وظیفه ما این است که میان این اختیارات و قابلیت‌ها هماهنگی ایجاد کنیم. گاهی ما اقداماتی انجام می‌دهیم که کمی متفاوت است اما در تمامی موارد، این اقدامات تکمیل‌کننده دیگری هستند.
علاوه بر این، خبرگزاری اوکراین فرم به نقل از پرایس نوشت: ما درباره تهدید فناوری پهپادی ایران و اشاعه این فناوری به کشورهای دیگر از جمله روسیه با شرکای اسراییلی‌مان صحبت‌ کرده‌ایم.
او افزود که این موضوع در رایزنی‌های هفته‌های اخیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ایال هولاتا، مشاور امینت داخلی رژیم صهیونیستی مطرح شده بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1713558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =