۰ نفر
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
زبان درازی جای معذرت خواهی!

یورگن لوکادیا سرانجام روز جمعه سکوتش را شکست.

پایان دو هفته سکوت مرموزانه و پر سوال و سپس حواله زبان از بناگوش در رفته برای همه. گران قیمت ترین بازیکن این فصل لیگ برتر سرانجام روز جمعه شکست اما نه قفلی را باز کرد و نه پاسخ سوالی را شفاف داد. درعوض به صورت تمام قد با نشان دادن زبان به راحتی هرچه تمام تر به ریش همه آنهایی که در این سو نگران وضعیتش بودند خندید. خنده ای به طولانی بودن تتوهای پرتعدادش.

این قصه جدید یورگن لوکادیای هلندی و پرسپولیس است.همان بازیکنی که چند ماه قبل، مدیریت قرمزها در برنامه شبانه فوتبال برتر، نسبت به حضورش در ایران گفت؛ما بهترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر را جذب کردیم. اما او نگفت حقیقتا چرا این بازیکن حاضر به حضور در فوتبال ایران شده است.دو دلیلی اصلی و اساسی وجود داشت؛ نخست اینکه مدت ها مصدوم بود و طبیعتا هیچ باشگاه مهم آسیایی و اروپایی حاضر به خرید چنین بازیکنی با قیمت بیش از یک میلیون یورو نبود. دلیل دوم هم همان مبلغ کلان بود که باشگاه ایرانی حاضر به پرداختش شد.پرسپولیس ریسک کرد و از شانس خوبش، لوکادیا که با 10 کیلیو اضافه وزن پا به تهران گذاشته بود، به مرور زمان، تبدیل به گلزن ترین بازیکن قرمزها شد. بعد از مهدی طارمی سرانجام هواداران پرسپولیس چشمشان به مهاجمی روشن شد که رساندن توپ به او مصادف بود با یک خطر جدی. چه لذتی بالاتر از این برای هوادارانی که دل شان برای یک مهاجم قاتل تنگ شده بود ؟

اما در آستانه دربی ناگهان بدون اینکه کلامی بگوید به صورت شبانه تهران را ترک کرد.چند روز بعد هم در نامه ای به باشگاه، اعلام به فسخ یکطرفه قرارداد کرد. پرسش این است چرا؟ شاید خیلی ها اتفاقات اخیر را دلیل آن بدانند اما باید گفت در فیفا فقط شرایط جنگی ( آن چیزی که امروز در اوکراین جریان دارد) قابل قبول است.لوکادیا که مشخصا در زندگی شخصی هم مشکلات فراوانی را دارد، در صورتی بیماری همسرش را دلیل خروج ناگهانی اش عنوان کرد که پیج شخصی خودش و همسرش بیان کننده آن است که این دو از یکدیگر جدا شده اند.

در تبریک سال نو میلادی همسر(شایدم بهتر باشد بنویسیم دوست دختر) این بازیکن تنها با دو فرزندش عکس انداخت و هیچ اشاره ای به یورگن نکرد. اما نکته مهم دیگر که جا دارد باشگاه پرسپولیس به صورت جدی و محکم تا حصول نتیجه، شکایت از این بازیکن بدعهد را در فیفا پیگیری کند، پست عجیبی بود که او گذاشت. از دو عکس هم برای این پست اینستاگرامی استقاده کرد. در اولی چهره خودش در آسانسور که زبانش را در آورده بود و به گونه ای تمسخر آمیز قصد دادن پیامی را داشت و در دومی عکسی از خود با پیراهن پرسپولیس که حالا باید عنوان شود تیم سابق او.

او بی آنکه هیچ اشاره ای به دلیل اصلی خروج عجیب و بدون بهانه اش کند تنها در قسمتی گفت :« سال گذشته (سال میلادی) سالی پر از شک و تردید بود اما سالی همراه با رشد و درس گرفتن هم برایم بود. پس از اینکه وارد سال جدید شدیم می‌خواستم درباره آنچه که در 12 ماه گذشته بر من گذشت، صحبت کنم. سالی همراه با رشد، درس گرفتن و انعطاف پذیری بود و لحظات شادی را هم پشت سر گذاشتم. من این پست را نمی‌گذارم که سایرین را خوشنود کنم. اگر می‌خواستم توجه‌ها را جلب کنم و برای خودم اعتبار بخرم ،می‌توانستم درباره اتفاقاتی که بر من در ایران گذشت با رسانه‌ها صحبت کنم اما این کار را نکردم. آدم‌های نزدیک به من می‌دانند چه اتفاقاتی رقم خورد و نمی‌خواهم عذرخواهی کنم.»

او پیش از ترک ایران 20 درصد از قرارداد یک میلیون یورویی‌اش را به عنوان پیش قرارداد و دو قسط 170 هزار یورویی هم دریافت کرده بود و حالا عوض دست کم معذرت خواهی از میلیون ها هوادار پرسپولیس که اینگونه همه برنامه‌های هجومی تیم شان را برهم زد، زبانش در حالتی تمسخرآمیز نشان آنها می دهد و می گوید معذرت نمی خواهم!

او عذر خواهی نمی کند چون حدود نیمی از قراردادش یعنی 500 هزار یورو را تنها برای چند ماه گرفته است و تصور کرده با دستمایه قراردادن وضعیت ایران و نامه سفارت هلند مبنی بر ترک این کشور، می تواند بدون هیچ تلاشی همه قرارداد خود را در خانه بنشیند و نقد کند! این تصور بازیکن خوب اما انسان قدرنشناسی است که همین اخلاقیاتش موجب شد با آن توان فنی،هرگز به جایگاه قابل توجهی در فوتبال جهان نرسد.

اینکه لوکادیا چه بهانه ای پیش خود و نزدیکانش دارد باید در شکایت پرسپولیس در فیقا نزد محکمه، عنوان شود تا ببینیم او چیزی در چنته دارد یا نه.بازیکنی که با رفتن ناگهانی اش ضربه بسیاز بزرگی را به پرسپولیس زد و اگر در ادامه مسیر قرمزها نتوانند مهاجم خوبی را جذب کنند، شاید تاوان بزرگی را بابت این رفتار غیرحرفه ای لوکادیا بپردازند.

شاید تا دیروزعده کمی از هواداران پرسپولیس اندک امیدی ته دلشان بود که با حل مشکلات موجود ( که هنوز هیچکس جزئیات و حتی کلیات آن را نمی داند) این بازیکن به این تیم، باز می گردد اما حالا با دیدن چهره زبان درازش و همچنین اصرار به عدم معذرت خواهی متوجه چهره واقعی او شدند.

یک خارجی نمک نشناس که در اوج نا آمادگی و بی پیشنهادی موفق شد رقم بسیار خوبی را با توجه به افت فاحشش بگیرد و حالا می گوید فقط نزدیکانم می دانند چرا رفتم!

از امروز میلیون ها هوادار پرسپولیس تنها یک خواسته از باشگاه محبوب شان دارند و آن پیش بردن شکایت از این هلندی در فیفا است.

باید مشخص شود او که بدون حتی یک روز تاخیر، بند به بند قراردادش را گرفته چه بهانه ای قابل قبولی برای فرار شبانه از تهران دارد.اگر دلیل او موجه است چرا از بین این همه بازیکن و مربی خارجی و عمدتا اروپایی،هیچیک با نامه سفارت خانه های خود در تهران، اینجا را ترک نکردند ؟ چرا شیخ دیاباته فرانسوی کماکان در تهران است ؟ چرا سرمربی پرتغالی آبی ها و سپاهان اینجا ماندند؟

بهانه هایی مثل قطع بودن اینترنت و این دست از مسائل، طبیعتا نمی تواند سوژه خوبی باشد، چرا که یکی از دو شرکت بزرگ خدمات موبایل و اینترنت در ایران، حامی رسمی باشگاه پرسپولیس است واگر این بازیکن حقیقتا مشکلش تنها سرعت اینترنت بود بدون شک با توجه به خارجی بودنش، باشگاه می توانست از اسپانسرخود یک خط سفید(بی فیلتر) برای این بازیکن گران قیمت و بهانه گیر تهیه کند.

او حتی یک بار هم در این مورد به مسئولان باشگاه چیزی نگفته بود و باید پذیرفت، خروجش از ایران، برنامه ای از پیش تعین شده است که قطعا چند مشاور و وکلیل خارجی سناریواش را نوشتند. کاش عوض بیرون انداختن زبان، یک کلام می گفت چرا شبانه فرار کرد. می گفت تنها بازیکن خارجی حاضر در فوتبال ایران است که امنیت جانی ندراد، اینترنت ندارد و یا او را تهدید به کشتن کرده اند! او بنا به سفارش وکلایش هیچ حرفی نزد تا مبادا بهان عای رد دادگاه فیفا به وکلای پرسپولیس بدهد. این هم عاقبت بهترین خرید خارجی تاریخ پرسپولیس که اینچنین همه را شوکه کرد و رفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1713719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    25 4
    مسولین پرسپولیس هم توضیح نمیدن
  • معترض IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    6 0
    حالا اگه این پول‌های هنگفت خرج یک بازیکن وطنی شود همه از حیف و میل بیت المال شکایت میکنند
  • سالی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    5 1
    مطمئن باشید رای دادگاه به ضرر پرسپولیسه شما بهتره به سابقه ما تو دادگاه های بین المللی یه نگاه بندازی