بازیکنانی بزرگتر از باشگاه

کریستیانو رونالدو شب گذشته در بین استقبال ۳۰ هزارنفری هواداران النصر در ورزشگاه مرسول پارک عربستان معرفی شد.

ریحانه اسکندری: پس از حرف و حدیث ها و حواشی فراوان در نهایت کریستیانو رونالدو که تا آخرین لحظه در انتظار پیشنهاد تیم های اروپایی بود، به النصر عربستان پیوست. قراردادی ۲ سال و نیم به مبلغ ۲۰۰ ملیون تومان. این قرارداد و انتقال رونالدو به لیگ عربستان می تواند عجیب ترین و بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال جهان باشد.

اما موضوع به این جا ختم نمی شود، حضور بازیکنی مثل رونالدو در لیگ عربستان برای ان تیم سود هایی بیشتری دارد. فراتر از مسائل فنی و تکنیکی، رونالدو در النصر عربستان، به معنا شهرت و معرفی این تیم به کل جهان است.

اثرات این اتفاق را می توان به راحتی از صفحه اینستاگرام باشگاه النصر فهمید. درست از لحظه ای کریستیانو رونالدو عکس خود به همراه پیراهن النصر را در صفحه ۵۰۰ میلیونی خود منتشر کرد و حضور خود در این باشگاه را تایید کرد، میلیون ها دنبال کنند به این صحفه اضافه شد، آن هم در کوتاه ترین زمان.

شاید به توان به جدیت گفت، مالک حقیقی النصر در حال حاضر کریستیانو رونالدو است. کسی که می تواند هر تصمیمی را برای این تیم بگیرد و این اختیاری است که قطعا مقامات این باشگاه عربی برای او قائل می شوند.

بازیکنانی بزرگتر از باشگاه

از اتفاقات اخیر و آشنا شدن تعداد بیشتری از مردم دنیا با فوتبال عربستان، می توان به این موضوع پی برد که گاهی یک بازیکن می تواند یک باشگاه را برای مردم دنیا بسازد. پیش از انتقال رونالدو به النصر بازیکن های دیگری هم بودند که با ورودشان به یک باشگاه کمتر شناخته شده، نام آن را به گوش همه آشنا کردند. نه به عنوان یک بازیکن، گاها خیلی از بازیکنان بزرگ تاریخ به عنوان سرمایه گزار یا خریدار دستشان را روی یک باشگاه گذاشتند از ان به بعد سرنوشت یک لیگ یا باشگاه را تغییر دادند. شاید کمتر کسی مثل رونالدو در دوران بازی خود و با بازی برای یک تیم چنین چیزی را رقم زده باشد اما بازیکنان بزرگ زیادی با خرید سهام یک باشگاه، تغیرات عظیمی را رقم زدند.

دیوید بکهام در اینتر میامی

انتقال دیوید بکهام به MLS در سال ۲۰۰۷ یک لحظه مهم در تاریخ لیگ بود، چون او یک لیگ نسبتا ناشناخته را در کانون توجه قرار داد. در بخشی از قرارداد او با لس آنجلس گلکسی، توافقی وجود داشت که به بکهام اجازه می‌داد تا با تخفیف حق امتیاز، صاحب یک تیم برای گسترش MLS شود. در سال ۲۰۱۴، بکهام از گزینه خود برای خرید یک تیم برای گسترش MLS به قیمت ۲۵ میلیون دلار استفاده کرد. برنامه اولیه شروع بازی در سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ بود اما به دلیل تاخیر در تکمیل قرارداد استادیوم، به سال ۲۰۲۰ موکول شد. سیمون فولر شریک تجاری بکهام و پنج تاجر دیگر نیز در باشگاه سهام داشتند. نام رسمی این تیم Internacional de Futbol Miami است اما عموماً با نام Inter Miami شناخته می شود. باشگاه در نظر دارد ورزشگاه جدیدی بسازد که مکان ساخت آن هنوز نهایی نشده است. باشگاه به حدی به زبان ها افتاده است که بسیاری از فوق ستاره های فعلی از جمله کریستیانو رونالدو و لیونل مسی ممکن است روزی در آن پابه توپ شوند

بازیکنانی بزرگتر از باشگاه

رونالدوی برزیلی و خرید سهام باشگاه رئال وایادولید

رئال وایادولید در پایان فصل ۲۰۱۷/۱۸ پس از چهار سال به لالیگا صعود کرد. در ۳ سپتامبر ۲۰۱۸، اعلام شد که رونالدو نازاریو، بازیکن سابق برزیل، پس از خرید ۵۱ درصد از سهام باشگاه، سهامدار اکثریت شد.

کارلوس سوارز، رئیس جمهور این کشور گفت: «ورود رونالدو، رئال وایادولید را روی نقشه قرار می دهد و به باشگاه اجازه می دهد تا از نظر کیفیت جهشی داشته باشد.»

رونالدو که در لالیگا برای بارسلونا و رئال مادرید بازی کرده است در کنفرانس خبری پس از تصاحب این تیم گفت: «من مراحل بسیاری را در تمرینات خود در فوتبال گذرانده ام تا آماده شوم. فوتبال یک علاقه است. این مدیریت جدید با چهار کلمه رقابت پذیری، شفافیت، انقلاب و اجتماعی تعریف می شود.»

تیم جدید رونالدو در حال حاضر با ۱۲ امتیاز از ۸ بازی در رده هفتم جدول لیگ قرار دارد و تنها ۴ امتیاز با سویا صدر جدول فاصله دارد. قبل از مالکیت وایادولید، رونالدو سهام اقلیت در باشگاه NASL Fort Lauderdale Strikers داشت که در سال ۲۰۱۶ منحل شد.

بازیکنانی بزرگتر از باشگاه

سن دیگو ۱۹۰۴ - ادن هازارد، دمبا با، یوهان کابایه و موسا سو

San Diego ۱۹۰۴ یکی دیگر از باشگاه های مستقر در ایالات متحده است و متعلق به ستارگان فوتبال است. این باشگاه که در ژوئن ۲۰۱۷ توسط ستاره های فعلی دمبا با، ادن هازارد، یوهان کابایه و موسا سو تاسیس شد، قرار بود در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را در لیگ فوتبال آمریکای شمالی آغاز کند.

با این حال، به دلیل لغو NASL، سن دیگو تلاش کرد تا در سال ۲۰۱۹ به لیگ یونایتد ساکر بپیوندد اما توافق به موقع حاصل نشد. سن دیگو بعداً به عنوان اولین عضو یک لیگ دسته سوم برنامه ریزی شده، اتحادیه ملی فوتبال مستقل اعلام شد.

باشگاه بازی های خانگی خود را به طور موقت در استادیوم توررو دانشگاه سن دیگو انجام خواهد داد، اما برنامه ساخت یک ورزشگاه جدید در اوشن ساید، تقریباً ۴۰ مایلی شمال مرکز شهر سن دیگو است.

ادن هازارد نیز امید زیادی به پروژه سن دیگو دارد.

بازیکنانی بزرگتر از باشگاه

مالدینی در میامی

پائولو مالدینی در حال حاضر به عنوان مدیر استراتژی و توسعه ورزشی برای میلان خدمت می کند و همچنین مالک باشگاه دسته دوم آمریکا میامی اف سی است.

مالدینی مالک ۵۰ درصد باشگاه است و بقیه متعلق به تاجر ایتالیایی ریکاردو سیلوا است که رئیس باشگاه نیز هست.

او در این رابطه می گوید: «میامی ۱۵ سال است که خانه دوم من بوده است، بنابراین من مشتاقانه منتظر هستم که زمان بیشتری را در اینجا به عنوان مالک مشترک میامی FC بگذرانم و سهم پرشور خود را برای موفقیت آن ارائه دهم.»

میامی اولین فصل خود را در سال ۲۰۱۶ با هم تیمی سابق مالدینی در میلان، الساندرو نستا به عنوان سرمربی بازی کرد. علاوه بر این، برند ایتالیایی پوشاک ورزشی، مکرون، به عنوان تامین کننده لباس باشگاه با قراردادی سه ساله امضا کرد.

در سال ۲۰۱۷، میامی برنده فصل بهار و پاییز NASL شد، اما پس از لغو کامل فصل NASL ۲۰۱۸، باشگاه در بلاتکلیفی قرار دارد. با این حال، در ژانویه ۲۰۱۸، میامی اف سی اعلام کرد که میامی اف سی ۲ در لیگ برتر فوتبال ملی ایجاد شده و بسیاری از بازیکنان میامی اف سی به میامی اف سی ۲ منتقل شدند.

باید دید آینده باشگاه مالدینی چه خواهد بود.

بازیکنانی بزرگتر از باشگاه

همان طور که مشخص است، در خیلی از مواقع بازیکنان بزرگ تبدیل به برند باشگاه های کوچک شده اند، البته که اکثر آن سهام دار باشگاه ها شدند اما با نامی که در طول دوران حرفه ای خود در زمین بازی به دست آوردند توانسته اند دست به این کارهای قابل توجه بزنند.

کریستیانو رونالدو امروز به عنوان بازیکن در النصر است و می شود می گفت صاحب حقیقی این باشگاه این ستاره پرتغالی است. در حال حاضر اگر رونالدو درخواست هر تغیری در النصر را داشته باشد، مقامات این باشگاه نه نمی گویند. هیچ حدسی در مورد تصمیات آینده رونالدو برای زندگی فوتبالیش وجود ندارد اما بعید نیست او هم راه این بازیکنان را برود و روزی نام و سرمایه خود را در اختیار یک باشگاه کوچک قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1713985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =