فعالیت ۳۵ هزار ورزشکارسازمان یافته درچهارمحال وبختیاری

سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ورزشکاران استان با محاسبه شرکت‌کنندگان در رشته‌های ورزش‌های همگانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که ۱۰ درصد جمعیت استان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی ورزش وجوانان استان، عبدالله جهانبخشی افزود: یک صد هزار نفر از جمعیت یک‌میلیونی چهارمحال و بختیاری به‌طور منظم ورزش می‌کنند و این میزان ورزشکار فعال از برخی از استان‌های دیگر بالاتر است.

وی ادامه داد: علاوه بر حدود ۶۵ هزار ورزشکاری که در رشته‌های ورزش‌های همگانی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند، ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته نیز در استان وجود دارد که شامل مربی و ورزشکار دارای بیمه ورزشی است و زیر نظر ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان مشغول فعالیت هستند.

جهانبخشی یادآورشد: ۵۰ هیات از ۵۰۰ هیات ورزشی فعال مربوط به چهارمحال و بختیاری در شهرکرد استقرار دارند و بقیه ۴۵۰ هیات مربوط به شهرستان‌ها و شهرهای استان است.

وی اظهار داشت:برنامه‌ریزی برای رسیدن به ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته تا انتهای سالجاری صورت گرفته است که در صورت تحقق آن، با توجه به جمعیت یک میلیونی استان به یک شاخص رضایت‌بخش در سطح ملی دست خواهیم یافت.

سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هیات‌های ورزشی نقش مهمی در ترویج و اشاعه ورزش دارند و تکمیل چارت‌های سازمانی هیات‌های ورزشی استان در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1714082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =