هدف جدید دزدان، ویلای تابستانی مانچینی در کاستا اسمرالدا در منطقه توریستی ساردینیا بود.

مجتبی صالح / دولت ایتالیا سال هاست که برای ریشه کن کردن قدرت های مافیایی تلاش می کند اما وقتی یک گروه ریشه کن می شود، گروه تازه ای از جای دیگری سربرمی آورد و به همین خاطر هرساله در ایتالیا میلیاردها یورو هزینه مبارزه با مافیا می شود.

اصولا تغییر در نتایج، رشوه و شرط بندی، قسمت عمده ای از برنامه های مافیا را در فوتبال به خود اختصاص داده، اما به تازگی پلیس ایتالیا به کشفیات جالبی دست یافته: دزدی از خانه چهره های سرشناس و فروش مدال ها و جام های آنان در بازارهای غیر مجاز و سایت های اینترنتی. حمله دزدان به ویلای روبرتو مانچینی، مربی منچسترسیتی، فصل جدیدی از این ماجرا ها را در اختیار رسانه ها قرار داد،اخباری که پلیس در بازگو کردن آنها خساست به خرج می داد.

دزدان در ویلای مانچینی

هدف جدید دزدان، ویلای تابستانی مانچینی در کاستا اسمرالدا در منطقه توریستی ساردینیا بود. فدریکا مورلی، همسر مانچینی برای پلیس توضیح داده که وقتی خواب بوده، متوجه صداهای عجیب و غریبی می شود و با ترس و وحشت از جای خود برمی خیزد. او می گوید که چنین صداهایی در این منطقه توریستی و ثروتمند نشین کاملا غیر عادی است و به همین خاطر قبل از اینکه بیشتر کنجکاوی کند، سعی می کند با پلیس تماس بگیرد و آن ها را در جریان ماجرا قرار دهد، اما دستپاچگی اش مانع از این می شود تا به پلیس زنگ بزند. در همین زمان تصمیم میگیرد با دزدان روبرو شود، یعنی با دو فلیپینی که به کمک باغبان با شکست قفل درب ورودی وارد خانه شده بودند و در جستجوی اشیای گرانبها بودند. جسارت و شهامت همسر روبرتو مانچینی در برخورد قاطع با دزدان و بلوفی که می زند( پلیس را خبر کرده ام) ، باعث می شود که این سه نفر بلافاصله فرار کنند، بدون آنکه موفق شوند حتی یک شی کوچک با خود بردارند. پلیس "کاستا اسمرالدا" نیز با فعال شدن سیستم ضد سرقت، متوجه ورود غیر قانونی به ویلای مانچینی( به اسم "روکا مارو") می شود. آن ها زمانی به محل می رسند که دزدان پا به فرار گذاشته بودند و با توجه به این که دزدان به خوبی با این منطقه آشنا بوده اند، پلیس نمی تواند آنها را دستگیر کند. گزارش شده که این سه نفر با استفاده از مه و تاریکی شب به سرعت از منطقه فرار کرده اند. ناتوانی پلیس در دستگیری دزدان، موجب شد تا انتقادات بسیاری از آن ها شود و این جا بود که جزئیات بیشتری از پرونده هایی که در اختیار پلیس قرار دارد، به دست رسانه ها رسید.

مافیا در خانه بازیکنان

این اولین باری نیست که دزدان وابسته به مافیا سعی کرده اند به خانه ستاره های ورزشی دستبرد بزنند و بطور حتم آخرین هم نخواهد بود. اما جالب اینجاست که دزدان در 85 درصد مواقع موفق تر از پلیس بوده اند.

روزنامه های « لا رپوبلیکا" و "کوریره دلا سرا» گزارش می دهند، پلیس به گروهی از شاخه های مافیا رسیده که هدفشان فقط دستبرد به منازل و ویلاهای ستاره های ورزشی مخصوصا فوتبالی هاست. از سال 2006 تا 23 آگوست 2011، این گروه توانسته اند به بیش از 60 خانه دستبرد بزنند. بسیاری از آن ها تا امروز از اعلام دزدی به پلیس خودداری کرده اند چراکه نامه های تهدید آمیزی از مافیا دریافت کرده اند و البته تعدادی نیز فقط پلیس قرار داده اند را خبر کرده اند اما شکایتی تنظیم نشده است. خانه های فرانچسکو توتی تا به امروز 3 بار مورد دستبرد قرار گرفته که فقط یک مورد در سال 2008 رسانه ای شده است. پائولو مالدینی، ماسیمو اودو، مارچلو لیپی، پاول ندود، فرانچسکو کوکو، والتر ساموئل، الکس دل پیرو، جان لوئیجی بوفون، آلبرتو آکوئیلانی، جوزپه سینیوری و لوکا تونی از جمله چهره های سرشناسی هستند که منازلشان توسط دزدان مورد سرقت قرار گرفته و بیشترشان نیز مربوط به عملیات گروه های مافیایی بوده. کریستین ویری، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا نیز در گفت و گو با بخش خبری کانال یک مدیاست، فاش کرده که او هم قربانی دزدها شده. او اشاره کرده یک بار مجبور شده برای باز گرداندن جایزه ویژه ای که مجله « گویرین اسپورتیو» به نام « گویرین طلایی» در سال 2002 به او اهدا کرده بود، چند برابر بالاتر از ارزش آن به افرادی که نمی شناخت پول بپردازد و آن را به کلکسیون افتخاراتش بازگرداند. پلیس ایتالیا اعلام کرده مورد ویری خیلی استثنایی نیست و بازیکنان دیگری هم دست به چنین کارهایی زده اند. روزنامه « لا رپوبلیکا» که منتقد اصلی دولت برلوسکنی است، از افزایش تعداد خارجی هایی که اکثرا به صورت غیر قانونی در ایتالیا سکونت دارند، به عنوان عوامل جدید گروه های مافیایی نام می برد و این را ضعف سیاست های نخست وزیر ایتالیا می داند.

 43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برلوسکونی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    1 0
    خود برلوسکونی از رییسان رده بالای مافیاست