کلاهبرداری یک میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون ریالی با ترفند اجاره کارت بانکی در سمنان

رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریالی توسط پلیس فتای استان خبر داد

ب️ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سرهنگ" محمد رضا فداییان" در گفتگویی؛ در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که مبلغ یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون ریال از حساب ایشان کسر شده است. لذا با عنایت به اهمیت موضوع، پرونده ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

️وی افزود : در تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا، مشخص شد تلفن همراه شاکی به نوعی بد افزار بسیار مخرب آلوده شده و متهم یا متهمان از طریق زمان دسترسی کامل به سامانه های بانکی ایشان، به چند فقره برداشت غیرمجاز، در مجموع مبلغ یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون ریال از حساب های وی برداشت کردند. لذا اقدامات فنی و تخصصی لازم جهت ردیابی وجوه کسر شده، انجام و حساب های مقصد کشف و بلافاصله نسبت به مسدود سازی آنها اقدام شد که در نتیجه آن ،بخشی از وجوه مسروقه به حساب شاکی عودت داده شد و روند بررسی پرونده به منظور ردیابی مابقی مبالغ نیز ادامه پیدا کرده و محرز شد متهم یا متهمان از طریق صرافی های غیرمجاز اقدام به خرید رمز ارز نموده اند . لذا با مشخص شدن هویت صاحب حساب مقصد ، متهم به پلیس فتا احضار شد.

️این مقام انتظامی بیان داشت متهم پس از حضور در پلیس فتا، ابتدا منکر بزه ارتکابی گردیده و سعی در فریب کارشناسان این پلیس را داشت لیکن پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارآگاهان پلیس فتا، لب به اعتراف گشود و بیان داشت چندی پیش به منظور تامین مخارج تحصیل خود ،در فضای مجازی با فردی به جهت همکاری و بازاریابی آشنا شدم و ایشان نیز با دادن وعده های فریبنده و پرداخت مبالغی به صورت هفتگی اعتماد بنده را جلب کرده و پس از مدتی با این بهانه که به دلیل انجام تراکنش های زیاد، نیاز به دسترسی به حساب های بانکی بنده وجود دارد مرا اغفال نموده و رمز اینترنت بانک بنده را در اختیار گرفت و من از کلاهبرداری و فعالیت‌های غیرقانونی ایشان بی اطلاع بودم. با اخذ اطلاعات اظهارات متهم پرونده تکمیل و منظور ادامه سیر مراحل دادرسی به دادسرا ارسال شد.

️سرهنگ فدائیان ادامه داد: شهروندان گرامی باید توجه داشته باشند که اجاره دادن کارتهای بانکی به سایرین در قانون جرم انگاری شده و مجازات متناسب با آن نیز در نظر گرفته شده است. لذا همشهریان عزیز باید توجه داشته باشند که مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی استفاده می کنند و لازم است کلیه فعالان فضای سایبری نسبت به مطالعه و افزایش آگاهی خود اقدام کنند تا از مخاطرات این فضا در امان بمانند .

️رئیس پلیس فتای استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1714683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =