در «نائله» برای سی‌وسومین بار شهید می‌شوم!

صبا نوشت: سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان درباره کارهایی که اکنون در دست دارد و وضعیت فعلی هنرمندان و تولید آثارهنری صحبت کرد.

سید جواد هاشمی بازیگر کارگردان و تهیه کننده ، درباره کارهایی که این روزها مشغول به آن است توضیح داد و گفت: اکنون در سریال «نائله» (حسن آخوندپور) به تهیه‌کنندگی سعید سعدی کار می کنم، در این مجموعه نقش حبیب بن مظاهر را ایفا می‌کنم و برای بار سی و سوم به شهادت می‌رسم. با محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما و تلویزیون برای کاری قرارداد بستم و هنوز نقشم شروع نشده است. تهیه کنندگی مجموعه «چیدمانه» را هم بر عهده دارم که برای پخش از نمایش خانگی آماده می‌شود. همچنین سریال « پیشونی سفید» را یکبار به مرحله پیش تولید رساندم که بخاطر مسایل مالی متوقف شد و همچنان در حال رایزنی برای گرفتن سرمایه گذار و غیره هستم.

وی افزود: فیلمنامه ای دارم به قلم حمزه صالحی با عنوان «شهر الاغ‌ها» که فکر می‌کنم اثری جذاب، اخلاقی و دوست داشتنی در ژانر کودک باشد، این اولین اثر سینمایی من است که برای اولین بار نویسنده اش خودم نیستم و قرار است آن را جلوی دوربین ببرم.

این بازیگر درباره فضای دو قطبی جامعه نسبت به انجام دادن یا ندادن کارهای هنری، عنوان کرد: مردم از هنرمندان انتظارات غلط نداشته باشند، همانطور که یک مغازه دار حتی اگر هم معترض است، کرکره مغازه اش را پایین نمی دهد، انتظار نداشته باشند که یک هنرمند به خاطر شرایط موجود سیاسی کارش را تعطیل کند، پس نان از کجا دربیاورد و بخورد؟ از جهت بعد فرهنگی هم این روزها در سبد زندگی مردم آنچنان تماشای کارهای هنری وجود ندارد و حتی اگر الان دیدن بازی‌های دربی از تلویزیون را پولی کنند، می‌بینید که حتی کسی دیگر فوتبال هم نگاه نمی‌کند.

وی تصریح کرد: به نظر من تنها بیننده‌های خاص تلویزیون، مخاطبان بخش ورزشی هستند که مسابقات فوتبال، کشتی و … را دنبال می‌کنند و متاسفانه بخش هنری خریدار ندارد. البته باز هم پلتفرم ها به خاطر هزینه های نازلی که دارد و اشتراک‌های سالیانه‌اش از قیمت یک چلوکباب درجه یک پایین‌تر است، وضعیت بهتری دارد اما اگر همان هم گران‌تر شود، مردم آن را هم نمی‌بینند، برای همین است که دانلود بیشتر از شرافت ارزش دارد!

هاشمی راهکاری در جهت ارتقای کیفی تولیدات داد و گفت: به ۳۰ سال قبل برگردیم و کارهایی را که از آن موقع تا امروز کردیم، نکنیم! اگر ۳۰ سال قبل فیلمنامه نویس خوب پرورش می‌دادیم، امروز مشکل فیلمنامه نداشتیم. اگر مجبور نبودیم هرچه به ما دیکته می‌شود بسازیم دچار این مشکلات نمی‌شدیم! ۳۰ سال قبل اگر یاد می‌گرفتیم که مخاطب را دهه‌بندی کنیم و برای نسل‌ها حرف‌های نو و متفاوت بزنیم و مثل تغییر واگن‌های قطار باید اشکال و نگاه تازه‌ای را از جنس نگاه هالیوودی و حتی بالیوودی برای تولید پیدا کنیم، امروز مشکل پیدا نمی‌کردیم. این روزها پول یک آدامس بیشتر از بلیت سینماست در صورتی که مخاطب باید بداند بهای رفتن به سینما حداقل ۱۰ دلار است، آن وقت هم تهیه کننده با لذت فیلم می‌سازد.

وی ادامه داد: چیزی که می‌تواند سینما را نجات دهد هم همین است که مردم بدانند باید ۴۰۰ هزار تومان بابت رفتن به سینما پول بدهند، ممکن است بپرسید با توجه به وضعیت اقتصادی الان چطور شدنی است؟ پاسخ می دهم که چیزهای دیگر چطور شدنی است؟ چطور یک شانه تخم مرغ می خریم که هر کدام از تخم مرغ هایش دونه ای ۵ هزار تومان است؟ مردم شرایط سختی دارند، ما هم می‌فهمیم و از خیر و شرش گذشتیم.

هاشمی در پایان اظهار کرد: سینمای خصوصی توسط دست‌های پنهان در حال نابودی است. همان هزار و دویست میلیارد تومانی که در یک سال به سریالی تزریق می‌شود اگر به سینما تزریق شود، به شرط اینکه بگویند هرچه دوست دارید بسازید، شاهد فیلم‌های بسیار خوبی خواهیم بود.

۵۵۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1715599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =