۱ نفر
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
رنگ در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

رنگ ها مانند پازل هستند. شما باید آنها را در بهترین نقطه قرار بدهید تا زیبایی خود را بدست آورند و مفهوم را به مخاطب برسانند.

رنگ ها قدرتمندترین ابزار برای رساندن پیام تبلیغاتی محسوب می شود که شما می توانید از این قدرت در برندینگ کردن محصولات و خدمات خود به خوبی استفاده کنید. مشتری در چندین ثانیه کوتاه برند شما را ارزیابی می کند و در این ثانیه ها تاثیرگذاری بر شخص مقابل اتفاق می افتد. این تاثیر می تواند احساساتی همچو خشم، عشق، اعتماد، بیزاری و... را به خوبی به مشتریان انتقال دهد.

همان طور که می دانید از هر رنگی در مکان و کار خاصی استفاده می شود و به آن مکان احساسات می بخشد.

رنگ در طراحی بیلبورد از اساسی ترین ابزار محسوب می شود.رنگ ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم بندی می شوند.

در نظر داشته باشید در طراحی بیلبورد تبلیغاتی، طراحان گرافیست، رنگ ها را با توجه به معانی که دارند در طراحی بنرها و کارت ویزیت ها بکار می برند که البته گاهی طراحان طرح ها را با سلیقه مشتریان خود نیز طراحی می کنند. ممکن است از رنگ ها با توجه به معانی و مفهومی که دارند، در مکان های دیگر استفاده شود.

بطور مثال رنگ آبی و سبز برای کادر پزشکی بیشترین کاربرد را دارند ولی کارفرما طبق سلیقه شخصی خود، در انتخاب رنگ ها دست میبرد و رنگ های دیگری در طراحی بنر اکران شده بیلبورد مازندران و گیلان پیشنهاد میدهد.

همان طور که گفته شد در بیشتر طرح های پزشکی از رنگ سفید و سبز و آبی استفاده می شود ولی در بنر طراحی شده (عکس شاخص) توسط طراح شرکت، کارفرما رنگ زرد را انتخاب کرد تا بیلبورد بیشتر در چشم مخاطب جلب توجه کند. و زیبایی بیشتری به فضای اطراف بدهد.

عکس زیر از نمونه های دیگر طراحی بیلبورد شمال توسط کانون ما است که از رنگ های مربوط به همین شغل استفاده شد:

رنگ در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

استفاده از رنگ هایی که معنایی دیگر دارند در سایر طرح ها، تا زمانی که به مفهوم آن طرح صدمه ای وارد نکنند مشکلی ندارد.

باید حواستان باشد که از چه رنگ های دیگری در کنار آن استفاده می کنید

رنگ ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم بندی می شوند.

رنگ های سرد

رنگ های سرد شامل آبی، سبز، بنفش می شود که این رنگ ها به شما حس خنثی، سردی، بی ریایی و آرامش انتقال می دهند.

از رنگ های سرد در طراحی بیلبورد برای طرح های پزشکی و اداری، امنیت، سیستم سرمایش، ابزار الات استفاده می شود.

رنگ آبی:

از رنگ ابی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و کارت های ویزیت پزشکان، بانک ها، مشاغل امنیتی و مشاغل رسمی و سرمایشی و.. استفاده می شود.

رنگ سبز:

از رنگ سبز برای مشاغل محیط زیست، پزشکی و سلامت، مذهبی، مالی، کشاورزی و... استفاده می شود. در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و کارتهای ویزیت از رنگ سبز برای مشاغلی همچون گلخونه ها و کشاورزی و سبزیجات و صیفی جات و... استفاده می شود.

رنگ بنفش:

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و کارتهای ویزیت از رنگ بنفش برای مشاغلی همچون آرایشگاه و فروشگاه های خانمان، قنادی، هتل ها و استفاده می شود.

رنگ های گرم

رنگ گرم شامل رنگ های زرد، قرمز، نارنجی هستند که با نگاه کردن به آنها احساس گرما و حرارت و شور و شوق به شما دست می دهد.

بهترین روش برای جلب توجه مخاطبان در آگهی های تبلیغاتی مجازی و محیطی استفاده از این تناژ رنگ می باشد.

همچنین از این رنگ ها برای اعلان هشدار و اخطار استفاده می شود.

رنگ قرمز:

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و کارتهای ویزیت از رنگ قرمز برای فست فودها، رستوران ها، مشاغل فروش سیستم های گرمایشی و.. بر بیلبورد تبلیغاتی مازندران استفاده می شود.

رنگ زرد:

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی مازندران از رنگ زرد برای مهدکودک ها، پوشاک کودکان، اسباب بازی ها و.. استفاده می شود.

رنگ نارنجی:

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و کارتهای ویزیت از رنگ نارنجی برای کودکان، خوراک و پوشاک استفاده می شود.

رنگهای خنثی

رنگ های خنثی شامل سیاه، سفید، خاکستری، قهوه ای است. رنگ های خنثی در طیف های رنگی وجود ندارند و با ترکیب رنگ های اصلی بدست می آیند، رنگ های خنثی این قابلیت را دارند که رنگ های دیگر را در مرکز توجه قرار دهند.

رنگ های خنثی نماد کیفیت، قبل اعتماد، با ظرافت، دلتنگی، افسردگی و.. هستند.

رنگ سیاه:

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و کارتهای ویزیت از رنگ سیاه در بیشتر مواقع برای جان دادن به فونت ها استفاده می شود و در مشاغلی همچون املاک، کارخانجات صنعتی یا ابزار آلات کاربرد دارد.

می توان گفت در بیشتر طراحی ها رنگ های طلایی-مشکی و سفید-مشکی با یکدیگر به کار می روند.

رنگ سفید:

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و کارتهای ویزیت از رنگ سفید در بیشتر مواقع برای پس زمینه و فونت ها، لوازم ساختمانی استفاده می شود.

رنگ سفید و مشکی رنگی ثابت محسوب می شود و با رنگ های مکمل می توان استفاده کرد بطور مثال:رنگ یک سازمان ابی یا قرمز است و نوشته های درون کادر به رنگ سفید یا سیاه است.

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی در استان مازندران و گیلان طراحان ما از رنگ ها برای جان دادن به تبلیغ شما به خوبی استفاده می کنند.

کانون تبلیغات زرین به مدیریت رضا زرین در سراسر استان مازندران سازه هایی تبلیغاتی همچون بیلبورد، استرابرد، استند، لمپست، تابلوهای تبلیغاتی و... در اختیار دارد. و با طراحان حرفه ای خود می تواند با شما در برندینگ محصولات و خدمات در شمال همکاری نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1716150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =