آپارتمان‌های ۸۰ میلیارد تومانی در مناطق پرطرفدار تهران!

تجارت نیوز نوشت:مناطق ۵، ۱۰ و ۲ مشابه با ماه‌های پیش در گزارش آذرماه بانک مرکزی پرطرفدارترین مناطق تهران بوده‌اند. اما ارزانترین و گرانترین آگهی‌های فروش آپارتمان در این مناطق چه مبالغی هستند؟

بر اساس گزارش بانک مرکزی که هر ماه از تحولات بازار مسکن تهران منتشر می‌شود مناطق ۵، ۱۰ و ۲ به ترتیب جزو پرطرفداترین مناطق در این کلانشهر هستند.

طبق گزارش آذرماه نیز منطقه پنج با حدود هزار و ۵۰۰ معامله پرطرفدارترین منطقه بوده، اما قیمت‌ آپارتمان در این مناطق در چه محدوده‌ای است؟

بررسی قیمت آپارتمان در منطقه ۵

اصلی‌ترین محله‌ها در منطقه پنج، صادقیه، پونک، جنت‌آباد و اکباتان هستند. آگهی‌های ثبت‌شده برای منطقه نشان می‌دهد ارزان‌ترین آپارتمان‌ها حدود دو میلیارد تومان قیمت دارد.

ارزان‌ترین آگهی ۴۵ متری و به قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. گرانترین آگهی هم ۲۰ میلیارد تومان و متراژ آن ۲۱۰ متر است. اما به طور کلی اغلب آگهی‌ها قیمتی بین سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون و هشت میلیارد تومان دارند.

بررسی قیمت آپارتمان در منطقه ۱۰

شناخته شده‌ترین محله‌ها در منطقه ۱۰ سلسبیل، آذربایجان و زنجان هستند. ارزانترین آگهی‌ در این بخش یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان با ۳۶ متر و گرانترین آن متعلق به یک آپارتمان پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی است. اغلب آگهی‌ها هم قیمتی بین دو تا سه میلیارد تومان دارد.

بررسی قیمت آپارتمان در منطقه ۲

سعادت‌آباد، مرزداران و شهرک غرب اصلی‌ترین محله‌ها در منطقه دو هستند. پایین‌ترین قیمت برای آگهی این منطقه در سعادت‌آباد واقع شده، ۳۲ متر دارد و قیمت آن دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ثبت شده است.

گرانترین آگهی آن هم ۸۰ میلیارد تومان و متراژ آن بالاست؛ ۸۲۵ متر! قیمت در اغلب آگهی‌های این منطقه بین هشت تا ۱۷ میلیارد تومان ثبت شده است.

مسکن 1

قیمت آپارتمان در مناطق پرطرفدار تهران

آمار افزایش معاملات در آذرماه

تعداد معاملات در منطقه پنج، آبان‌ماه سال جاری هزار و ۱۳۷ عدد بوده و در آذرماه به هزار و ۵۳۲ عدد رسیده است. در منطقه ۱۰ نیز تعداد معاملات ۷۴۰ عدد بوده و تا ۹۵۸ عدد رشد داشته است؛ این افزایش در منطقه دو ۷۱۸ عدد بوده و به عدد ۹۴۳ رسیده است. بنابراین در منطقه پنج ۳۴/۷ درصد، در منطقه ۱۰، معادل ۲۹/۵ درصد و در منطقه دو ۳۱/۳ درصد افزایش تعداد معاملات دیده می‌شود.

به طور کلی تعداد معاملات در گزارش آبان‌ماه صعودی بوده، اما در بعضی مناطق مطابق با این آمار افزایشی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1716195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =