عضو کانون پرورشی سمنان برگزیدۀ جشنوارۀ ملی سرزمین افسانه‌ها شد

اثر هنری دانش‌آموز زهرا جوادی‌نیا که عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان است توانست در جشنوارۀ ملی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» از مجموع ۳۰۱ اثر ارائه شده از سوی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها و شرکت‌کنندگان آزاد در بخش کودک(۷ تا ۱۱ سال)، برگزیده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان به نقل از روابط عمومی کانون پرورشی استان سمنان؛ آیین اختتامیه این رویداد و اهدای جایزه برگزیدگان همزمان با گشایش نمایشگاه نقاشی این جشنواره با حضور چانگ هُوا، سفیر جمهوری خلق چین در ایران و حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» بر اساس تفاهم‌نامه کانون پرورش فکری و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌‎های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند.

فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، مهر سال‌جاری هم‌زمان با هفته ملی کودک منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته بود. محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

هیأت داوران از میان آثار، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را برگزید و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان را «شایسته تقدیر» معرفی کرد.

گفتنی است: زهرا جوادی نیا، دانش آموز کلاس اول ابتدایی مدرسۀ نیمه شعبان و عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1716228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =