۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۶

افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده بر بازارهای جهانی تأثیر بسزایی گذاشته، به طوری که افت شاخص های سهام و نفت به نفع رشد قیمت طلا ادامه دارد.

یک روز پس از سقوط بازارهای اروپایی به علت نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصادی جهان و بدهی یونان، دومین روز کاری بازارهای مالی در هفته جاری نیز با ادامه نزول شاخص ها آغاز شد. به طوری که در آغاز معاملات امروز ارزش سهام در بورس توکیو 1.11 درصد کاهش یافت. بازارهای سهام اروپا نیز روز دوشنبه به شدت سقوط کرده بودند: فرانکفورت 5.28 درصد، پاریس 4.73 صدم درصد، میلان 4.83 صدم درصد، مادرید 4.69 صدم درصد و لندن 3.58 صدم درصد.

تحلیلگران وضعیت اقتصادی یونان، اجرای طرح ریاضت اقتصادی ایتالیا، آمار منفی ایجاد کار در آمریکا همچنین تحت پیگرد قرار گرفتن هفده مؤسسه مالی در آمریکا در ارتباط با بحران وام های مسکن را از جمله نگرانی های سرمایه گذاران برشمردند.

البته روز دوشنبه در آمریکا تعطیل رسمی بود و بازارهای سهام نیز بسته بودند ولی به نظر می رسد با بازگشایی این بازارهای سقوط شاخص های بورس های آمریکا نیز شدید باشد.

در چنین شرایطی با شروع معاملات امروز قیمت هر اونس طلا بار دیگر از مرز 1900 دلار گذشت و با شتابی غیرقابل تصور از سوی کارشناسان رکورد 1920 دلار را نیز ثبت کرد.

در حالی که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که قیمت هر اونس طلا در پایان سال 2011 میلادی به 2 هزار دلار خواهد رسید، به نظر می رسد با شتاب گیری قیمت طلا، رکورد 2 هزار دلاری زودتر از پیش بینی های محقق شود.

گفتنی است، با ادامه نگرانیها بر سر بحران بدهی منطقه یورو و احتمال بروز رکود اقتصادی در چین، بهای نفت خام نیویورک امروز سه شنبه در بازار آسیا به کمتر از 85 دلار در هر بشکه رسید.

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =