ورود دستگاه های جدید در حوزه تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی، ابزاری با ویژگی‌های خاص هستند که با کارکرد مناسب برای درمان بهتر استفاده می‌شوند.

در طول گذشت زمان، انسان‌ها آسیب‌پذیرتر شده و از همین جهت وجود این تجهیزات در روند زندگی بیماران حیاتی است. به همین جهت مراکز درمانی با خرید تجهیزات پزشکی جدید می‌توانند میزان رضایت‌مندی بیماران را به‌دست آورند. ضمن این‌که قیمت مناسب دستگاه‌های جدید پزشکی در حال حاضر باعث شده‌است تا هزینهٔ درمان بیماران به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کند. حال در ادامهٔ مقاله سعی می‌کنیم تا دربارهٔ جنبه‌های مختلف تجهیزات و امکانات پزشکی توضیحات بیشتری ارائه کنیم.

مزیت استفاده از تجهیزات جدید پزشکی

امروزه درمان بسیاری از بیماری‌ها با روش‌های نوین و پیشرفته انجام می‌شود که این موضوع ارتباط مستقیمی با عرضهٔ تجهیزات پزشکی جدید دارد. درواقع متخصصان برای این‌که بتوانند بیماران را در شرایط بهتری از درمان قرار دهند، به خرید تجهیزات پزشکی اقدام کرده تا ازاین‌رو توانسته باشند شانس بهبودی را افزایش داده و همین‌طور روند بهبودی، در مدت‌زمان کوتاه‌تری صورت پذیرد. به‌طورکلی به‌کارگیری از لوازم پزشکی جدید دارای مزایای زیر است:

  • افزایش اثربخشی درمان با استفاده از تجهیزات پیشرفته؛
  • کاهش طول درمان پس از به‌کارگیری از لوازم پزشکی جدید تولیدشده؛
  • استفاده از متدهای پیشرفتهٔ درمان با استفاده از دستگاه‌های به‌روز؛
  • کاهش هزینه‌های درمان به دلیل به‌کارگیری از روش‌های ساده‌تر درمان؛
  • کاهش نیاز به متخصص به جهت استفاده از تجهیزات پزشکی مانند تزریق انسولین.

مشاهده می‌کنید که درمان بیماری‌ها و روند بهبود بیماران پس از استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی جدید سریع‌تر است و در حال حاضر بسیاری از متخصصان سعی دارند تا از امکانات کامل و تخصصی‌تر برای درمان بیماران بهره‌مند شوند برای مثال، برای تزریق انسولین بدون درد، عرضهٔ دستگاه جدید تزریق انسولین باعث شده‌است تا بیمارانی که قصد دارند به بهبود این مشکل‌شان اقدام کنند، عملکرد بهتری داشته باشند و این نشان می‌دهد که تجهیزات پزشکی جدید می‌تواند برای درمان بسیاری از عارضه‌ها مفید باشد.

ورود دستگاه های جدید در حوزه تجهیزات پزشکی

معرفی جدیدترین تجهیزات پزشکی

گفتنی است که در حال تولید و عرضهٔ دستگاه‌های پزشکی بیشتر از گذشته شده‌است و برندهای مختلف به جهت این‌که روش‌های درمان بهینه‌تر را ارائه دهند، به تولید دستگاه‌های پزشکی پیشرفته روی آورده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تجهیزات استنشاقی هوشمند

معمولاً برای بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند، استفاده از تجهیزاتی مانند نبولایزر و افشانه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد، اما در بسیاری از موارد، به‌کارگیری از این دستگاه‌ها به روش صحیح انجام نمی‌شود و این امر بهبودی بیمار را به تأخیر می‌اندازد. در این راستا تولید دستگاه‌های استنشاقی هوشمند که دارای بلوتوث هستند، بسیار کاربردی بوده و با مدیریت صحیح بهترین نتایج را خواهد داشت.

  • اندام‌های مصنوعی

در حال حاضر تولید اندام‌های مصنوعی که در بدن قابلیت رشد دارند، به یکی از مهیج‌ترین انواع تجهیزات پزشکی تبدیل شده‌است. درواقع دانشمندان با استفاده از روش‌های تخصصی، موفق به تولید تخمدان‌های مصنوعی، پانکراس، رگ‌های خونی و حتی قلب شده‌اند که امکان رشد در بدن را دارند. به طوری که به‌هیچ‌عنوان از طرف سیستم ایمنی دشمن خارجی محسوب نمی‌شوند. البته ممکن است قیمت تجهیزات پزشکی بدین شکل قابل توجه باشد.

  • دستگاه جدید تزریق انسولین

تزریق انسولین با استفاده از سرنگ یا قلم باعث درد و دیگر مشکلات می‌شود. از طرفی قیمت پمپ این وسیله نیز قابل توجه بوده و بسیاری از بیماران توان تهیهٔ آن را ندارند. در همین راستا در حال حاضر دستگاه پیشرفته‌تری برای تزریق انسولین در اختیار بیماران دیابتی قرار گرفته‌است که هم استفاده از آن بسیار راحت است و هم تزریق انسولین بدون درد را تجربه خواهند کرد. گفتنی است که این وسیله از طریق مراکز معتبر قابل تهیه خواهد بود.

  • دستگاه اندازه‌گیری فشارخون

این نوع دستگاه ازجمله تجهیزات پزشکی منحصربه‌فرد است که امکان کانکت شدن با دیگر دستگاه‌ها را داشته و طراحی فوق‌العادهٔ آن سبب شده‌است تا به‌راحتی قابل استفاده باشند. این دستگاه دارای تأییدیهٔ FDA بوده و همهٔ افرادی که دارای فشارخون بالا هستند، امکان به‌کارگیری از این نوع تجهیزات حرفه‌ای پزشکی را خواهند داشت. توصیه می‌کنیم برای تهیهٔ کلیه‌ٔ لوازم پزشکی پیشرفته، به مراکز معتبر و البته مجاز مراجعه کنید.

ورود دستگاه های جدید در حوزه تجهیزات پزشکی

نحوهٔ خرید تجهیزات پزشکی جدید

ممکن است با این سوال روبه‌رو شده باشید که برای تهیهٔ لوازم پزشکی چه باید کرد که در این خصوص توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بررسی کیفیت

بهتر است از مجموعه‌ای برای خرید لوازم پزشکی جدید استفاده کنید که باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها را عرضه کرده‌است. درواقع در این خصوص قبل از خرید نهایی حتماً باید تجهیزات مدنظرتان را از نظر کیفی مورد بررسی قرار دهید.

  • قیمت خرید مناسب

بسیاری از مراکز عرضهٔ تجهیزات پزشکی، قیمت‌های قابل توجهی را برای فروش محصولات در نظر دارند که توصیهٔ ما برای این منظور، به‌کارگیری از بهترین مرکز در این خصوص است. درواقع کافی است که مرکزی با قیمت به‌صرفه عرضهٔ محصولات را انتخاب کنید.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

با توجه به این‌که امکان پیش آمدن مشکل برای دستگاه‌های پزشکی وجود دارد، حتماً باید از مراکزی بهره‌مند شوید که خدمات پس از فروش را تضمین کرده باشد تا زمان خرید، دغدغهٔ خاصی نداشته باشید.

  • امکان مشاوره در خرید

بعضی از مراکز این‌چنینی از مشاوران و متخصصان حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا در زمان خرید متقاضیان بتوانند به افراد در جهت خرید بهینه کمک کنند. به‌طورکلی مشاوره در خرید لوازم پزشکی دارای اهمیت است که باید از طرف مشتریان لحاظ شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به مزایای استفاده از دستگاه‌های جدید در حوزهٔ تجهیزات پزشکی بپردازیم و همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید، به‌کارگیری از چنین تجهیزاتی تا حد زیادی می‌تواند دغدغهٔ بیماران به جهت بهبود روند درمانی را کاهش دهد. اما این‌که افراد به چه دستگاه‌های پزشکی جدید نیاز دارند و یا باید این نوع لوازم را از چه مراکزی تهیه کنند، سوالی است که می‌توان پاسخ آن را به این شرح ارائه داد که انتخاب و خرید انواع دستگاه‌های پزشکی، فقط باید از طریق مجموعه‌ها و مراکز معتبر انجام شود تا دستگاه‌ها هم ازلحاظ کیفی و هم قیمتی، کاملاً در شرایط ایده‌آل قرار داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1717209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =