این جامِ خلیج فارس است

سوت آغاز فصل جدید جام حذفی از امروز با مصاف تیم های لیگ برتری و لیگ یکی زده می شود.

ریحانه اسکندری: دور جدید جام حذفی ایران از امروز، سه شنبه ۲۰ دی ماه کار خود را با انجام ۷ بازی آغاز می کند.حساس ترین رقابت در اولین روز از مرحله یک شانزدهم بازی تیم های پرسپولیس و فولاد خوزستان با رقبای شان خواهد بود که با توجه به نتایجی که تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر گرفته اند می توانند کار را برای رقبای دسته اولی خود سخت کنند.

تیم های لیگ برتری در جدال با تیم های لیگ دسته یک

در اولین دیدار از ساعت ۱۳:۳۰ آریو اسلام شهر به مصاف آلومینیوم اراک می رود. این بازی در ورزشگاه امام خمینی اسلام شهر انجام می شود. شاید در نگاه اول نتیجه بازی از قبل مشخص باشد و برنده شاگردان رحمتی به نظر بیایند، اما باید این نکته را در نظر گرفت که تیم های جوان و کمتر شناخته شده همیشه با حرارت و انگیزه های متفاوتی برای نشان دادن خود پا به مستطیل سبز می گذارند. باید دید امروز آریو اسلام شهر شگفتی رقم می زند یا نه؟

در دومین دیدار هوادار تهران و چادرملو اردکان از ساعت ۱۴ مقابل هم قرار می گیرند. هوادار با ساکت الهامی اولین دیدار خود در جام حدفی را انجام می دهد، مربی ای که عملکرد بسیار خوبی در ادوار مختلف جام حذفی داشته است و در دوره ها گذشته موفق به قهرمان کردن تراکتور و نساجی شده است. باید دیدار شاگردان الهامی در هوادار تهران، که هم اکنون در رده دوازدهم جدول لیگ برتر است می توانند باز هم آمار این مربی را در جام حذفی ارتقا ببخشند. با این که چادرملو اراک تیم دست و پا بسته ای نیست اما قطعا شانس پیروزی بیشتر برای هوادار تهران است. این بازی در ورزشگاه پاس قوامین تهران انجام می شود.

سومین بازی، دیدار تیم های پارس جنوبی جم و ایمان سبز شیراز در ورزشگاه تختی جم است. این دو تیم از ساعت ۱۴ مقابل هم قرار می گیرند و باز هم می توان نگاه مثبت تری به پارس جنوبی داشت، البته که دو تیم می توانند بازی نزدیک به هم را رقم بزنند.

در چهارمین بازی گل گهرسیرجان و مس شهربابک از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف هم می روند.کار از آن جایی برای مس شهر بابک سخت می شود، که شاگردان قلعه نویی می خواهند با قدرت تمام در این دوره از جام حذفی قهرمان باشند و بتوانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. این نکته ای است که هاشم بیگ زاده مربی تیم شهر بابک که هم اکنون در جدول لیگ یک رتبه شانزدهم را دارد هم به آن اشاره کرده است.

بعثت کرمانشاه و نود ارومیه در پنجمین بازی از روز اول ساعت ۱۴ در ورزشگاه آزادی کرمانشاه مقابل هم قرار می گیرند.

این جامِ خلیج فارس است

پرسپولیس - ون پارس اصفهان

و اما پرسپولیس از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف ون پارس اصفهان می رود. شاگردان یحیی گل محمدی که آخرین دیدار خود در لیگ برتر را با پیروزی پر گل مقابل نساجی به پایان رساندند به دنبال کسب بهترین نتیجه در جام حذفی هستند. ون پارس اصفهان در رده دهم جدول لیگ دسته یک است و احتمالا نمی تواند کار را برای پیروزی پرسپولیس در دیدار اول سخت کند. پرسپولیسی ها بعد از حواشی و رفتن یورگن لوکادیا از ایران ثابت کردند هم چنان عطش گل زنی دارند و بدون حضور مهاجم هلندی که با ۶ گل آقای گل نیم فصل اول لیگ برتر شد هم می توانند گل زنی کنند. البته که مطابق همیشه تیم هایی با رده پایین تر با انگیزه های بزرگتری مقابل تیم های قدرتمند حاضر می شوند و نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت.

این جامِ خلیج فارس است

فولاد خوزستان - خوشه طلایی ساوه

در آخرین بازی از روز اول مرحله یک شانزدهم جام حذفی ایران فولاد خوزستان از ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف خوشه طلایی ساوه می رود. شاگردان جواد نکونام که مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند به دنبال کسب بهترین نتیجه در جام حذفی و بردن جام قهرمانی هستند. شاگردان جواد نکونام به دنبال تکرار قهرمانی خود مقابل استقلال هستند. فولاد در حال حاضر در رده هفتم جدول لیگ برتر قرار دارد و حریفش در رده یازدهم لیگ دسته یک جای دارد. با این حساب شانس پیروزی یاران نکونام به مراتب بیشتر از خوشه طلایی ساوه است.

برنامه بازی های روز سه شنبه به شکل زیر است:

هوادار تهران - چادرملو اردکان- ساعت ۱۴
پارس جنوبی جم - ایمان سبز شیراز - ساعت ۱۴
گل گهرسیرجان - مس شهربابک - ساعت ۱۵
بعثت کرمانشاه - نود ارومیه - ساعت ۱۴
آریو اسلامشهر - آلومینیوم اراک - ساعت ۱۳:۳۰
پرسپولیس - ون پارس اصفهان - ساعت ۱۵
فولاد خوزستان - خوشه طلایی ساوه - ساعت ۱۷

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1717236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =