کنفرانس گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های آسیایی و اجلاس بین المللی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در روزهای 20 و 21 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

کنفرانس بین‌المللی گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های آسیایی 20 و 21 شهریور در تهران برگزار می‌شود. کنفرانس بین‌المللی گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های آسیایی در اجرای بند 16 قطعنامه اجلاس مجمع مجالس آسیایی (که در سال 2010 در دمشق برگزار شد) توسط مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی برگزار می‌شود.

مفاهیم فرهنگی مشترک و همگرایی آسیایی، پیوندهای فرهنگی ملل آسیایی، پیوندهای اجتماعی ملل آسیایی و جهانی شدن و همگرایی تمدن آسیایی 4 محور اصلی کنفرانس گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های آسیایی است .

افغانستان، آذربایجان، استرالیا، بنگلادش، هند، عراق، ژاپن، قزاقستان، کویت، پاکستان، لبنان، عربستان، سریلانکا، تاجیکستان، ترکیه، تایلند، ‌چین، سوریه، کره، فیلیپین، ایران در این کنفرانس دو روزه شرکت خواهند کرد و روسیه و استرالیا به عنوان اعضای ناظر در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

همچنین مجمع جهانی اهل بیت(ع) ، پنجمین اجلاس چهارسالانه بین المللی مجمع جهانی اهل بیت(ع) را در روز 20 شهریور امسال در تهران برگزار می کند. این اجلاس با شعار "اهل بیت(ع) و بیداری اسلامی" برگزار شده و در حاشیه آن که به مدت سه روز در تهران برگزار می شود، نمایشگاهی از عملکرد مجمع، بخش پالتاک و معرفی سایت پرتال برگزار می شود.

مهمترین محورها و اهداف پنجمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اتخاذ تصمیماتی برای بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی مسلمانان مخصوصا پیروان اهل بیت(ع)، نیل به اهداف مجمع و همچنین تشکیل کمیته هایی برای ساماندهی مسائل اقتصادی شیعیان و نیز دفاع از حقوق آنها بر پایه مبانی و مفاهیم حقوق بشر است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =