سامانه۱۴۱ مدیریت راه‌های قزوین به ۱۲هزار تماس مردمی پاسخ داد

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: سامانه۱۴۱ این مرکز در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۲هزار و ۷۳۰ تماس مردمی پاسخ داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ امیرحسین پورهاشمی، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در تشریح این خبر اظهار کرد: سامانه۱۴۱ این مرکز در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۲هزار و ۷۳۰ تماس مردمی پاسخ داده است که بیشترین فراوانی تماس‌های برقرار شده مربوط به آسفالت جاده‌ها بوده است.

او افزود: سامانه۱۴۱ از سال‌ها پیش و به شکل متمرکز در ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و به صورت گویا فعالیت داشت اما از این امکان پاسخگویی به تماس‌ها در خود استان‌ها فراهم شده و پایگاه گویای اطلاع‌رسانی۱۴۱ به طور ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.

پورهاشمی گفت: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط جوی، اطلاع از راه‌های مسدود و بازگشایی شده، اطلاع از محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها، اطلاعات مربوط به تصادفات، مشکلات راه، شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی و مسافران اطلاعاتی است که مردم می‌توانند طی تماس با سامانه۱۴۱ قزوین به آن‌ها دست یابند.

این مسئول ادامه داد: راه‌اندازی سامانه پاسخگویی۱۴۱ در استان‌ها با تمرکززدایی از ستاد مرکزی، موجب تسریع در پاسخگویی شده و مدیران استان‌ها در صورت دریافت گزارش در خصوص راه‌های حوزه استحفاظی خود می‌توانند در حداقل زمان ممکن برای رفع آن اقدام کنند.

او از ثبت تردد ۲۵۵میلیون و ۵۱هزار دستگاه وسیله نقلیه در راه‌های استان طی این مدت خبر داد و گفت: میزان تردد ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳درصد رشد داشت.

پورهاشمی با بیان اینکه سهم تردد خودروهای سنگین از این میزان تردد ۱۴.۶۱درصد بوده است، توضیح داد: ترافیک ثبت شده از ۶۵سامانه ترددشمار نصب شده در راه‌های استان به دست آمد.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: میانگین سرعت ثبت شده خودروها در این مدت ۸۲.۹ درصد و سرعت غیرمجاز خودروها ۵.۳۷درصد بوده است.

۴۶

کد خبر 1717949

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =