به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ امیرحسین پورهاشمی، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جادهای استان قزوین در تشریح این خبر اظهار کرد: سامانه۱۴۱ این مرکز در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۲هزار و ۷۳۰ تماس مردمی پاسخ داده است که بیشترین فراوانی تماسهای برقرار شده مربوط به آسفالت جادهها بوده است.
او افزود: سامانه۱۴۱ از سالها پیش و به شکل متمرکز در ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور و به صورت گویا فعالیت داشت اما از این امکان پاسخگویی به تماسها در خود استانها فراهم شده و پایگاه گویای اطلاعرسانی۱۴۱ به طور ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.
پورهاشمی گفت: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی راهها، شرایط جوی، اطلاع از راههای مسدود و بازگشایی شده، اطلاع از محدودیتهای تردد وسایل نقلیه در جادهها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها، اطلاعات مربوط به تصادفات، مشکلات راه، شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی و مسافران اطلاعاتی است که مردم میتوانند طی تماس با سامانه۱۴۱ قزوین به آنها دست یابند.
این مسئول ادامه داد: راهاندازی سامانه پاسخگویی۱۴۱ در استانها با تمرکززدایی از ستاد مرکزی، موجب تسریع در پاسخگویی شده و مدیران استانها در صورت دریافت گزارش در خصوص راههای حوزه استحفاظی خود میتوانند در حداقل زمان ممکن برای رفع آن اقدام کنند.
او از ثبت تردد ۲۵۵میلیون و ۵۱هزار دستگاه وسیله نقلیه در راههای استان طی این مدت خبر داد و گفت: میزان تردد ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳درصد رشد داشت.
پورهاشمی با بیان اینکه سهم تردد خودروهای سنگین از این میزان تردد ۱۴.۶۱درصد بوده است، توضیح داد: ترافیک ثبت شده از ۶۵سامانه ترددشمار نصب شده در راههای استان به دست آمد.
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جادهای استان قزوین افزود: میانگین سرعت ثبت شده خودروها در این مدت ۸۲.۹ درصد و سرعت غیرمجاز خودروها ۵.۳۷درصد بوده است.
۴۶
نظر شما