«محمد اسمی» به عنوان مدیرکل جدید بازرسی هرمزگان منصوب شد

صبح ساحل نوشت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مدیران باید در برابر گلوگاه‌های فساد بایستند و ریشه آن را بخشکانند.

ذبیح‌الله خدائیان امروز در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان هرمزگان در بندرعباس توجه به گلوگاه‌های فساد را مورد تأکید قرارداد و ادامه داد:باید بسترهای فسادزا شناسایی و با آن برخورد شود، با مطالعاتی که داشتیم این گلوگاه‌ها شناسایی‌شده و پیگیریم این گلوگاه‌ها را مسدود کنیم.وی بابیان اینکه سازمان بازرسی عالی‌ترین دستگاه نظارتی در کشور است و بر اساس وظایف این سازمان، انتظاراتی وجود دارد گفت: یکی از اهدافی آن تمرکز بر شناسایی گلوگاه‌های فساد و رفع آن با کمک دستگاه‌های اجرایی است. خدائیان بابیان اینکه استان هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌ها یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور است گفت: اگر از این ظرفیت‌های دریایی، سواحلی و صنعت توریسمی، بنادر و.. به‌خوبی استفاده شود این استان به‌تنهایی می‌تواند کشور را اداره کند اما در این رابطه باید برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از این ظرفیت انجام شود.

پیشگیری از تخلف، جرم و انحراف از قانون

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیشگیری از تخلف، جرم و سو جریان و انحراف از قانون آرا از دیگر اهداف سازمان نام برد و افزود: هنر این است که جرمی اتفاق نیفتد بر این اساس اگر همکاران ما احساس کنند قانون اجرایی نمی‌شود هشدارهای اولیه صادر می‌شود و مدیران مکلف‌اند این پیشنهادها را عملی کنند و اگر انجام ندهند جرم مرتکب شده‌اند. خدائیان با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حُسن جریان امور ۲ وظیفه سازمان بازرسی است، اظهار داشت: قوانین زیادی داریم که مراحل مختلفی برای تصویب این قوانین طی می‌شود، نباید قوانین روی کاغذ بماند و خاک بخورد بلکه باید احکام قانون به اجرا درآید. وی یادآور شد: باید دید آیا قانون ارتقای سلامت اداری دقیق اجراشده و آیا قانون حمایت از کالای ایرانی به اجرا درآمده است؟ ما کم قانون نداریم اما به اجرا درنمی‌آیند. خدائیان بابیان اینکه اجرای قوانین تحولات بزرگی در کشور ایجاد می‌کند و سازمان بازرسی باید رصد کند که آیا دستگاه‌ها به رسالت خود عمل کرده‌اند، بیان کرد: سازمان بازرسی مکلف است اجرای قوانین را در دستور کار قرار دهد و تکالیف دستگاه‌ها را احصاء نماید تا به‌عنوان جامع‌ترین دستگاه نظارتی کشور به رسالت خود عمل کند.

ضرورت واگذاری مدیریت به افراد متعهد و متخصص

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بر ضرورت واگذاری مدیریت به افراد متعهد و متخصص تأکید کرد و گفت: آنچه امروز به آن نیاز داریم و مورد تأکید رهبری است مدیریت جهادی است این نوع مدیریت مبتنی بر علم دانش و تجربه و معتقد به ارزش‌های انقلابی است. خدائیان مدیر جهادی مدیری تکلیف مدار است که خلوص نیت دارد و خستگی‌ناپذیر شبانه‌روز تلاش می‌کند و برای مردم کار خود اظهاری، راستی آزمایی و معرفی دستگاه‌های فعال و برخورد با دستگاه‌های کم‌کار و خاطی، در رأس امور این سازمان قرار دارد. وی تصریح کرد: آنچه امروز به آن نیاز داریم و مورد تأکید رهبری است مدیریت جهادی است این نوع مدیریت مبتنی بر علم دانش و تجربه و معتقد به ارزش‌های انقلابی است، مدیر جهادی مدیری تکلیف مدار است که خلوص نیت دارد و خستگی‌ناپذیر شبانه‌روز تلاش می‌کند و برای مردم کار می‌کند. خدائیان گفت: یک مدیر باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای خود تدوین کند و بر اساس برنامه به وعده‌هایش عمل کند تا به هدف برسد در غیر این صورت دچار روزمرگی می‌شود.این مقام مسئول بابیان اینکه استفاده از وقت لازمه کار مدیران است، اظهار کرد: اگر خود را امین مردم بدانیم در کارها دچار کسالت نمی‌شویم و رضایت مردم را به دنبال خواهیم داشت.

به دنبال مچ‌گیری نیستیم

خدائیان با اشاره به اینکه بر اساس تأکیدات رئیس قوه قضائیه و سند تحول قضایی به دنبال پیشگیری و نه مچ‌گیری هستیم افزود: یکی از مسائلی که باید بازرسان مورد تأکید داشته باشند مسئله ترک فعل‌هاست باید بررسی شود مدیرانی که در طول مدت خدمت فعالیت لازم را نداشته‌اند باید به سراغشان رفت.وی افزود: مسئولان بازرسی در استان‌ها نباید به دنبال مچ‌گیری باشند، بلکه مهم این است که مانع جرم و تخلف شوند و اگر مسیری ناصحیح است بلافاصله هشدار دهند.

تودیع و معارفه

گفتنی است طی حکمی از سوی خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، محمد اسمی به عنوان مدیرکل جدید بازرسی هرمزگان منصوب شد.پیش از این رضا مختاری به عنوان بازرس کل استان فعالیت می‌کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1717959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =