تخصیص اعتبارات قابل توجه به مراکز فرهنگی در سفر ریاست جمهوری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیش‌ترین اعتبار در سفرهای ریاست جمهوری به استان‌ها به حوزه‌های علمیه به این استان اختصاص یافت، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر به مراکز فرهنگی و دینی اختصاص پیدا کرده است که اعتبار قابل توجهی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری در دیدار با مدیران حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نقش مهی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی دارند، اظهار کرد: در تاریخ کشور شاهد بودیم که روحانیون در نهضت‌های مختلف مانند نهضت مشروطیت، نهضت تنباکو، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند و پرچم‌دار بودند و نشان از اهمیت جایگاه این قشر دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری جهادتبیین را یک ضرورت عنوان کردند، گفت: در جهاد تبیین نقش روحانیت برجسته است، دشمن به اشکال مختلف و با استفاده از ابزار رسانه‌ای به‌دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری است، بنابراین باید تلاش کنیم تا با جهادتببین شکاف نسلی را در کشور ترمیم شود.

وی افزود: دشمن با ایجاد شکاف از طریق اختلافات مذهبی و قومیتی به‌دنبال رسیدن به اهداف خود است، بنابراین باید مراقب این توطئه‌ها باشیم و روحانیت نیز در این حوزه نیز موثر هستند.

حیدری با بیان اینکه مساجد در حفظ وحدت ملی و انسجام نقش موثری دارند، توضیح داد: خط مقدم جهادتببین مساجد هستند و روحانیون در این مراکز دینی می‌توانند با انجام کار فرهنگی، علمی و ... مساجد را محور فعالیت در زمینه‌های مختلف قرار دهند، دشمن می‌تواند از عدم فعالیت برخی مساجد سوءاستفاده کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیش‌ترین اعتبار در سفرهای ریاست جمهوری برای حوزه‌های علمیه به این استان اختصاص یافت، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر به مراکز فرهنگی و دینی اختصاص پیدا کرده است که اعتبار قابل توجهی محسوب می‌شود، همچنین اعتبارات حوزه‌های علمیه در سال ۱۴۰۱ و سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: به سازمان برنامه و بودجه دستور پیگیری برای تسریع در پرداخت اعتبارات مصوب سفر داده شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1719311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =