۳ نفر
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
انواع کباب در جهان

کباب‌ یکی از پر طرفدارترین غذاها در دنیا است که با گوشت قرمز و گوشت سفید و ادویه های مختلف باتوجه به منطقه جغرافیایی طبخ‌ و سرو خواهد شد.

کباب‌، این غذای خوشمزه و محبوب در دوران ناصرالدین شاه‌ و از دیار قفقاز وارد ایران شد و از غذاهای درباری به حساب می‌رفت. به تدریج با گذر زمان، کباب‌ از قصر به بازار و منزل های عوام رسید و میان ایرانی‌ها شهرت زیادی یافت.

انواع کباب در ایران

کباب برگ
کباب کوبیده
کباب چنجه
جوجه کباب
کباب بناب
شیشلیک

انواع کباب در جهان

آسادو
فیجی
کباب مغولی
یاکیتوری
تندور کباب
کباب یونانی
تیکا بوتی
کباب بره یونانی
ماهی کباب مراکشی
کباب کالوآ
جوجه کباب تیکا
دونر کباب
بارباکوآ کبابی
کباب سنتی گوگیگوی
کباب برِی (braai)
کباب پاچامانکا
ایکان باکار

برای‌ مشاهده‌ کامل‌ دستورپخت انواع‌ کباب‌ از سایت‌ رضیم بازدید فرمایید.‌ در ادامه‌ چند دستورپخت از کباب‌های‌ پر طرفدار را در اختیار شما قرار می دهیم.

دستور تهیه جوجه کباب

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ۱ عدد متوسط
پیاز ۲ عدد بزرگ
ماست چکیده ۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
زنجبیل تازه ۵۰ گرم
آبلیمو ۶ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور طبخ جوجه کباب

مرحله اول
برای تهیه جوجه کباب رستورانی، ابتدا مرغ‌ را می شوییم و قسمت های اضافه آن را جدا می‌کنیم‌ آن‌گاه به حالت جوجه کبابی خرد می کنیم. اگر می خواهید جوجه کباب‌ را به حالت مجلسی‌ برای ضیافت های خود آماده نمائید ترجیحا از سینه مرغ استفاده کنید.
مرحله دوم
پس از خرد کردن‌ مرغ‌ آن را درون یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه‌ پیازها را به صورت‌ خلالی درشت یا حلقه ای خرد می‌کنیم‌ و بین گوشت های خرد شده مرغ‌ قرار می دهیم. البته در صورت تمایل می توانید از آب پیاز برای طعم دار کردن گوشت پرنده بهره مند شوید.
مرحله سوم
در این مرحله ابتدا روغن زیتون را اضافه خواهیم کرد و به درستی با گوشت مرغ‌ مخلوط‌ می کنیم سپس آبلیمو را به همراه نمک ، فلفل سیاه‌ ، ماست چکیده‌ و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به کاسه‌ حاوی گوشت مرغ‌ اضافه‌ می کنیم و با دست مواد درون کاسه را خوب‌ مخلوط کرده تا یکدست شوند.
مرحله چهارم
در مرحله بعدی‌ درب ظرف را با سلفون می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه استراحت‌ کند ، مزه دار نیز شود. البته‌ اگر می خواهید جوجه کباب‌ شما مانند رستوران‌ها شود بهتر است‌ گوشت مرغ‌ را از شب قبل مزه دار کنید.

آموزش کامل طرز تهیه جوجه کباب در سایت رضیم

دستور تهیه کباب کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مخلوط ۸۰۰ گرم
پیاز آب گرفته ۲۰۰ گرم
دنبه تازه گوسفندی ۱۰۰ گرم
نمک ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر (اختیاری) ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه به اندازه دلخواه
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم

دستور طبخ کباب کوبیده

مرحله اول
به منظور تهیه‌ کباب‌ کوبیده‌ رستورانی نخست ۴۰۰ گرم گوشت راسته‌ گوسفندی را به همراه ۴۰۰ گرم گوشت قلوه‌ گاه‌ گوساله‌ و دنبه گوسفندی داخل‌ چرخ گوشت می ریزیم و دو بار چرخ می‌کنیم‌ تا کاملا با هم ترکیب‌ شده‌ و یکدست شوند.
مرحله دوم
در این مرحله‌ گوشت چرخ کرده‌ را داخل‌ یک کاسه‌ مناسب‌ و جادار قرار می دهیم . در ادامه‌ در ظرفی جداگانه‌ پیازها را با رنده متوسط‌ رنده می‌کنیم‌ و با فشردن دست آب مازاد شان‌ را به طور کامل‌ می گیریم ، آن‌گاه آب پیاز را داخل‌ یک کاسه‌ کوچک‌ می ریزیم و کنار می گذاریم.
مرحله سوم
در این مرحله‌ پیاز آب گرفته را به مدت‌ ۱۵ دقیقه درون‌ یخچال قرار می دهیم تا به اصطلاح‌ چلوکبابی ها شیرین شود، بعد به گوشت چرخ کرده‌ اضافه‌ می‌کنیم‌. در ادامه‌ بکینگ پودر را به همراه مقداری‌ نمک، فلفل سیاه‌ و ۲ قاشق غذاخوری‌ زعفران دم کرده‌ به گوشت اضافه‌ می‌کنیم‌.
مرحله چهارم
در این مرحله‌ مواد کباب‌ را باید به‌خوبی‌ ورز دهیم تا گوشت منسجم شود به طوری‌ که حالت‌ چسبناکی پیدا کند که وقتی‌ مایع کباب‌ را از داخل‌ کاسه‌ بلند می کنید تکه‌تکه‌ نشود و همه‌ گوشت به صورت‌ یکدست بلند شود.
مرحله پنجم
ورز دادن‌ را ادامه‌ می دهیم تا مایع کباب‌ یکدست و کاملا منسجم‌ گردد، پس‌ازآن یک سلفون روی کاسه‌ می کشیم و به مدت‌ ۲ ساعت به مایع کباب‌ در یخچال استراحت‌ می دهیم. پس از گذشت‌ ۲ ساعت کاسه‌ را از یخچال خارج‌ می‌کنیم‌.

آموزش کامل طرز تهیه کباب کوبیده در سایت رضیم

دستور تهیه کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۶۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
سیر ۴ حبه
تخم گشنیز نصف قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور تهیه کباب کوبیده مرغ

مرحله اول
برای تهیه‌ کباب‌ کوبیده‌ مرغ‌ ابتدا سینه‌های‌ مرغ‌ را روی تخته‌ آشپزخانه قرار می دهیم و استخوان های آنها را کاملا از گوشت جدا می‌کنیم‌. سپس در چرخ گوشت یا مخلوط‌ کن سینه‌ها را دو مرتبه‌ چرخ می‌کنیم‌ و در کاسه‌ ای بزرگ‌ می ریزیم .
مرحله دوم
در این مرحله‌ پوست پیازها را جداکرده و پس از شست و شو، با رنده ریز رنده می‌کنیم‌. سپس‌ آب پیاز را با فشار دست به طور کامل‌ می گیریم و پیاز آب گرفته شده‌ را به کاسه‌ محتوی‌ گوشت مرغ‌ چرخ شده‌ اضافه‌ می‌کنیم‌.
مرحله سوم
حالا سیرها را نیز پوست گرفته و می شوییم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم و به سایر مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم گشنیز را آسیاب می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی گوشت مرغ می پاشیم.
مرحله چهارم
سپس به خوبی مایع کباب را با دست زیر و رو کرده و ورز می دهیم تا ادویه ها به خوبی به همه نقاط گوشت برسد. پس از اینکه ورز دادن گوشت به پایان رسید، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.
مرحله پنجم
در این مرحله، کاسه را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و به خوبی طعم دار شود. پس از گذشت زمان استراحت مایع کباب، کاسه محتوی مایع کباب را از یخچال بیرون می آوریم.
مرحله ششم
در این مرحله کف تابه مورد نظرمان را با کمی روغن چرب می کنیم و مایع کباب را کف تابه می ریزیم و با کف دست آن را کف تابه با قطر یکسان پهن می کنیم، به طوری که همه نقاط مایع کباب یکدست شود.
مرحله هفتم
سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا آب گوشت جذب شود و خودش را بگیرد. سپس زعفران را دم می کنیم، کره را در تابه ای کوچک روی حرارت کم می گذاریم تا ذوب شود و بعد از روی حرارت آن را بر می داریم.
مرحله هشتم
در این مرحله، زعفران دم کرده را به کره اضافه می کنیم و زمانی که کباب مرغ خودش را گرفت با کارد آرام روی گوشت برش های طولی مانند کباب کوبیده سیخی می زنیم. بعد کباب های برش داده شده را آرام با کفگیر بر می گردانیم.
مرحله نهم
سپس روی کباب ها با قلم مو از مخلوط کره و زعفران می زنیم تا علاوه بر اینکه خشک نشوند، عطر زعفران را نیز بگیرند. بعد از سرخ شدن آن را مجددا بر می گردانیم و به طرف دیگر آنها نیز از مخلوط کره و زعفران می زنیم.

آموزش کامل طرز تهیه کوبیده مرغ در سایت رضیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1720263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =