سامانه بارشی امشب از شرق هرمزگان خارج می‌شود/ کاهش محسوس دما از فردا

سامانه بارشی تا اوایل امشب در نیمه شرقی هرمزگان فعال خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از میزان فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی و شمالی استان کاسته شده، اما در شرق استان تا اوایل امشب رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد ادامه خواهد داشت.

با توجه به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها توصیه می‌شود که مردم از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

این سامانه بارشی امشب از شرق استان خارج می‌شود، اما طی روزهای آینده با توجه به رطوبت موجود در منطقه به ویژه مناطق دریایی احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

امروز آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با وزش بادهای شدید غربی مواج و متلاطم است و سرعت وزش باد به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر می‌رسد.

توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری و سایر شناورها نیز با احتیاط تردد کنند.

فعالیت سامانه پرفشار سرد و کاهش محسوس دما از فردا

از فردا پنجشنبه تا اواسط هفته آینده نیز با فعالیت سامانه پرفشار، در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان وزش بادهای نسبتا شدید شمال شرقی (نعشی) پیش بینی می‌شود و دریا نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

طی این مدت دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی هم وجود دارد.

با توجه به کاهش محسوس دما توصیه می‌شود که کشاورزان اقدامات لازم را جهت محافظت از محصولات کشاورزی خود در مقابل باد و سرما انجام دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1720539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =