از اجرای طرح غربالگری سرطان تا پیگیری راه‌اندازی مراکز مشاوره در فرهنگسراها ویژه بانوان

مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد به بهانه هفته گرامیداشت مقام زن به تشریح اقدامات این مراکز در حوزه بانوان در سطح شهرداری و شهر پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، داود همتیان با اشاره به طرح غربالگری سرطان‌های ویژه بانوان همکار که طبق قراردادی با جهاد دانشگاهی منعقد و به مرحله اجرا درآمده است، اظهار کرد: در این طرح در هر نوبت تعداد ۱۰ الی ۱۵ نفر از همکاران شهرداری، با هماهنگی قبلی به پزشک متخصص زنان مراجعه و معاینات و آزمایشات لازم برای آنان انجام گرفته است که تعداد ۳۹۹ نفر از همکاران شهرداری توسط پزشک ویزیت و ۴۹۱ نفر نیز در نوبت معاینه قرار دارند.

وی افزود: فراهم‌سازی بستر اخذ مشاوره پیش از ازدواج برای همکاران شهرداری به صورت رایگان، برگزاری دوره‌های نخست کاربردی مهارت‌های زندگی و کارگاه فرزندپروری (به مدت ۶ ساعت) از دیگر برنامه‌های این مدیریت بوده که در حال انجام است.

مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد تصریح کرد: به منظور رفاه حال بانوان همکار و خانواده‌های آنان و تسهیل دسترسی به خدمات درمانی، مصوبه افزایش هزینه درمان نازایی تا سقف مبلغ ۲۰ میلیون تومان و پوشش بیمه‌ای بهره‌گیری از رحم اجاره‌ای تا سقف مبلغ ۲۰ میلیون تومان در موسسات رضا و موسسه ارمغان در دستور کار قرار گرفته است.

همتیان بیان کرد: پیگیری اجرای طرح غربالگری سیار ویژه بانوان در سطح شهر با تاکید بر مناطق حاشیه شهر با همکاری مشترک شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و خیرین همچنین راه‌اندازی مراکز مشاوره در سطح فرهنگسراها با مشارکت شهرداری و نظام روان‌شناسی مشهد برای عموم نیز از جمله اقداماتی است که در برنامه این مدیریت قرار گرفته که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1720912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =