فرزند شهید مطهری بر این باوراست که نخبه اگر احساس کند می​تواند در اصلاح امور موثر باشد و اعتماد مردم به نظام در حد قابل قبولی است، در عرصه فعالیت​های سیاسی وارد می شود.

به گزارش خبرآنلاین علی مطهری در یادداشتی با عنوان «نقش نخبگان در ایجاد اعتماد مردم به نظام» که به خبرآنلاین داده بود، نوشت: باید دو شرط را برای نخبگان فراهم کنیم تا آنها تمایل بیشتری برای حضور در عرصه اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات پیدا کنند. مثلا اگر نخبگان احساس کنند مجلس قادر به ایجاد تحول در کشور و مقابله با انحرافات و تخلفات و به طور کلی قادر به انجام کارهای بزرگ نیست و در امور مهم استقلال کافی ندارد و گاهی به یک مجلس فرمایشی تبدیل می شود، تمایلی به کاندیدا شدن نخواهند داشت. یا زمانی که احساس کنند اعتماد مردم به نظام آسیب دیده است، رفع این آسیب را مقدم بر شرکت در انتخابات می​بینند.

وی با بیان اینکه برای ترغیب نخبگان به حضور در عرصه اجتماعی و سیاسی باید این دو نقیصه را رفع کنیم، افزود: مثلا باید مجلس به جایگاه خود در قانون اساسی بازگردد به طوری که این توان را داشته باشد که دولت را در مسیر قانون قرار دهد. الآن مجلس در چنین جایگاهی نیست و استقلال لازم را ندارد. نوع برخورد با سئوال از رئیس جمهور بهترین شاهد بر این مدعاست. همین طور قوه قضائیه قدرت و استقلال لازم را ندارد و می بینیم که قادر به خاتمه دادن به پرونده های مقامات عالی رتبه دولتی نیست و با یک تشر رئیس جمهور عقب نشینی می کند. لذا نخبه احساس می​کند که با این شرایط، کاری از دست او ساخته نیست و طبعا شوقی برای حضور در عرصه اجتماعی و سیاسی پیدا نمی کند. نخبه باید احساس کند که راه اصلاح باز است و همچنین اعتماد مردم برقرار است.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذري IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    حرف دل ملت را زديد ولي فقط حرف ميزنيد كو گوش شنوا- اين مسائل را همه حتي يك چوپان هم ميداند ولي ...
  • cheguara IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    حرف حساب جواب نداره
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    نمیدونم آقای مطهری ک خودشونو عمارمجلس میدونندچرا میخواندحالا ک آرامشی نسبی به کشور برگشته دوباره اوضاع رو ملتهب کنند؟