۱۹ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۲

ایرنا نوشت:

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سم زدایی بهترین روش برای ترک اعتیاد معتادان است.

دکتر' فرهاد رادمنش ' افزود: در این روش ، فرد معتاد را حدود شش ساعت ، بیهوش کرده و داروهایی به آن تزریق می شود که وی پس از آنکه به هوش می آید بسیاری از علایم جسمی اعتیاد را در خود مشاهده نمی کند.

این روانپزشک اظهار داشت: درمان های ضروری به عهده روانپزشک معالج است که با بررسی علایم روانی، برنامه ریزی درمانی را شروع می کند .

وی ادامه داد: روش سم زدایی برای ترک اعتیاد بهتر است در بیمارستان صورت گیرد و بیمار پس از انجام سم زدایی توسط پزشک معالج، علایم جسمی و روانیش به حالتی اطمینان بخش، بهبود یافته و بقیه درمان ها به طور سرپایی انجام می شود.

رادمنش با بیان اینکه تشخیص و تصمیم گیری در مورد زمان مرخص شدن بیمار معتاد برعهده پزشک معالج است، گفت: روش سم زدایی هیچ خطر جانی و روانی برای فرد معتاد ندارد و لازم است پیش از انجام این روش، ارزیابی های روانپزشکی، روانشناختی، شخصیتی و جسمی صورت گیرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    25 6
    این روش سال ها پیش توسط وزارت بهداشت ممنوع اعلام شد چون مشکل بیمار سم زدایی نیست و فقط جیب بعضی آقایان استفاده کننده از این روش پرپول می شود .بیماران خود در طول زندگی بارها مواد را ترک کرده اند ولی نتوانستند پاکی خود را حفظ کنند . مسئله مهم پاک ماندن است نه ترک کردن.
  • رهگذر IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    17 10
    با احترام با آقای دکتر بهترین و مقرون به صرفه ترین روش در حال حاضر در ایران متادون درمانی توام با درمان مداخله گر روانشناختی غیر دارویی ست. در صورت نیاز بنده حاضر به توضیح کامل هستم.
  • من IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    20 3
    بسیار با علی موافقم. اگر آقای دکتر تنها یک نمونه افرادی را می شناسند که با روش گفته شده ایشان درمان شده و اکنون در سلامت جسمی و روحی زندگی می کند، بسیار خوشحال می شویم تا با ایشان آشنا شویم.
  • !!!!!! US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    15 2
    با اين تيتري كه گذاشتين ممكنه خيلي ها رو گماه كنين و اين نظر كاملا مردود رو باور كنن . اعتياد با سم زدايي برطررف نميشه . روح معتاد بايد پاك بشه . اونم نه از سم . خواهش ميكنم زودتر اين خبر رو حذف كنيد. خ.اهش ميكنم .
  • محمد IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    14 12
    خواهش میکنم یه سری به http://congress60.org/Fa-IR/Default.aspx بزنیدحتما نظرتون عوض میشه انشاالله.
  • شیما IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    8 3
    شخص مصرف کننده باید خودش به این نتیجه برسه که ترک کنه از 100درصد کسانی که ترک میکنن 75درصدشون به اعتیاد بر میگردن چون ذهنشون هنوز لذت مصرف رو داره. بهتره این دلخوشی رو به کسی ندید.
  • ساسان IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    14 4
    به نظر من باید یک قرص یا کپسو لهایی که برای درمان اعتیاد و کم کردن درد و فشار خماری لازم هست توسط دولت یا یک نهاد میان معتادین پخش بشه تا بتواتنند یک حرکتی در جهت ترک انجام دهند. این مو ضوع کمک بزرگی به معتاد می کند تا برای ترک اماده شود. ممکن است یکی دو بار هم بلغزد ولی در سومین یا چهارمین بار انگیزه ای می شود تا لا اقل برای چندین سال یا همیشه از اعتیاد دوری کند. بسیاری از معتا دان متا سفانه بدون دارو قدرت ترک را ندارند. به هر حال داروی کمک کننده می تواند در زمینه ترک کردن عا مل مهمی باشد. با این نظر هم مخالفم که دارو خود عامل برگشت است. ترک ترک است چه با دارو چه بی دارو. مهم داشتن انگیزه برای ترک است که باید پایدار باشد. اما بسیاری بدون دارو این توان را در خود نمی بینند. دولت در این مورد
  • امید IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    19 9
    به نظر من خماری رو میشه تحمل کرد و اعتیاد رو گذاشت کنار .مشکل با خوردن چند تا متادون وغیره حله. مهم وسوسه مصرف مواده که هیچ وقت راحتت نمی ذاره و هر لحظه امکان بازگشت رو فراهم میکنه