سرانجام کاسه صبر فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان رضوی لبریز شد تا ساختمان خود را در بلوار فردوسی پس بگیرند.

ساختمانی که از زمان تحت پوشش قرار گرفتن ابومسلم توسط ناجا به این باشگاه داده شد. بعد از توافق کریم ملاحی با مدیران باشگاه پاس، ناجا یکی از ساختمان‌های قیمتی خود را به طور امانی در اختیار ابومسلم قرار داد و با قبول معاوضه‌ای نابرابر، ساختمان 4 طبقه ابومسلم در خیابان ایرج میرزا را در دست گرفت. ساختمان دو قسمتی و زیبای ابومسلم در یکی از بهترین نقاط مشهد قرار داشت و زمانی که ناجا تصمیم گرفت تیمداری نکند، دستور تخلیه این ساختمان برای ابومسلم صادر شد؛ اما سردار کریم ملاحی به دلیل نفوذی که در مدیران ناجا داشت، توانست از نیروی انتظامی مهلت بگیرد.

بعد از حضور شفق به عنوان اولین مالک خصوصی این باشگاه، رایزنی برای استمهال آغاز شد و او به دلیل سابقه‌ای که در نیروی‌انتظامی و سینمای دفاع مقدس داشت توانست این مهلت به سر آمده را تا دو سال دیگر تمدید کند. مهلتی که سردار بنی اسد در زمان حضورش در باشگاه، آن را چند ماه تمدید کرد. او در این مدت به دنبال فردی بود که بتواند با کمک او، ابومسلم را از بن‌بست مالی خارج کند. حسین قاسمی می‌توانست همان فرد باشد و بنی‌اسد او را زمانی شناخت که در زمان مسئولیتش در معاونت نیروی‌انسانی لشکر 5 نصر خراسان، تعاونی مسکن سپاه را هم مدیریت می‌کرد و بالطبع با افراد صاحب سرمایه فراوانی آشنا می‌شد.

 این آشنایی توسط مهندس دهقانی صورت گرفت که در حال حاضر قائم‌مقام شهردار مشهد است و در جلسات اخیر باشگاه ابومسلم از او به عنوان حکم دعوت ‌شد. دوستی این دو نفر حتی بعد از بازنشستگی زودتر از موعد بنی‌اسد ادامه پیدا کرد و با حضور او در باشگاه ابومسلم شکلی تازه گرفت. بنی‌اسد می‌خواست با حضور قاسمی در ابومسلم، طرح شهرک آلاینده‌های صوتی را که او از ایتالیا و فرانسه گرفته و برای اولین بار آن را در خرم‌آباد اجرا کرد، در مشهد به اجر دربیاورد تا به این ترتیب منبع مالی قدرتمندی برای ابومسلم به دست بیاید؛ اما این همکاری زیاد دوام نیاورد و قاسمی و بنی‌اسد به مشکل برخوردند تا دهقانی در جلسه حکمیت، رأی به خروج موقت قاسمی از باشگاه بدهد.

بنی‌‌اسد طبق مصوبه این جلسه موظف بود در مدت یک ماه مجموع پولی را که قاسمی به عنوان خرید 33 درصد سهام باشگاه و خرج‌های متفرقه پرداخت کرده بود (حدود 4 میلیارد تومان) تأمین کند و در غیر این صورت قاسمی می‌تواند با پرداخت یک میلیارد تومان دوباره ابومسلم را دراختیار بگیرد. در حالی که بنی اسد تازه در باشگاه تنها شده بود، مهلت نهایی ناجا برای ساختمان بلوار فردوسی به سر آمد تا مأموران نیروی انتظامی دیروز با حکم دادسرا به دفتر باشگاه رفته و تمام کارکنان این باشگاه را همراه با اموال باشگاه بیرون کنند. این اتفاق احتمالاً ابومسلم را به همان ساختمان قدیمی در خیابان ایرج میرزا برمی‌گرداند. اما اتفاق مهمتر اینکه ابومسلم به دلیل مشکلات متعدد مالی و اختلافات گسترده تشکیلاتی و درگیری‌های مدیریتی و مدعی قدیمی‌اش ناصر شفق که هنوز ادعای یک میلیاردی‌اش از سوی مدیران فعلی باشگاه پاسخ داده نشده، فاصله چندانی تا انحلال ندارد.

کد خبر 17216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =