پاسخ روسیه به اقدام فرانسه: تلافی می‌کنیم

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه روسیه به یک خبرگزاری این کشور اعلام کرد، در پی اقدام مقامات فرانسوی در بستن حساب بانکی متعلق به رسانه روسی "راشاتودی" دست به تدابیر تلافی جویانه علیه رسانه‌های فرانسوی خواهد زد.

 به نوشته خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه گفت: بلوکه کردن حساب بانکی رسانه "راشاتودی فرانس" منجر به اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه رسانه‌های فرانسوی در روسیه خواهد شد. در صورتی که مقامات فرانسوی دست از ارعاب خبرنگاران روس برندارند این تدابیر بسیار قابل توجه خواهد بود.

روزنامه لوموند فرانسه روز پنجشنبه گزارش کرد، حساب بانکی متعلق به شبکه خبری راشاتودی فرانس در فرانسه به درخواست اداره کل خزانه داری در وزارت اقتصاد و دارایی این کشور مسدود شد.

این تصمیم مطابق با نهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا که در اواسط دسامبر ۲۰۲۲ تصویب شد اتخاذ شده است.

کسنیا فدورووا، سردبیر شبکه خبری راشاتودی فرانس روز شنبه در صبحه توئیتر خود تعطیلی کامل این شبکه به دلیل بسته شدن حسابهای بانکی‌اش را اعلام کرد.

فدورووا نوشت: "حسابهای بانکی این شبکه تلویزیونی به درخواست اداره کل خزانه‌داری وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه مسدود شده است. به این ترتیب شبکه ما دیگر فعالیت نخواهد کرد."

در یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وبسایت این شبکه تلویزیونی نوشته شد، یک چنین تدابیری فعالیت این شبکه تلویزیونی را غیرممکن ساخته‌اند.

در این بیانیه آمده است: مقامات حاکم بعد از پنج سال کار بی وقفه به هدفشان در تعطیل کردن شبکه راشاتودی فرانس دست یافته‌اند.

اتحادیه اروپا شبکه خبری روسی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک را در مارس ۲۰۲۲ ممنوع اعلام کرد. در ۲۷ ژوئیه، دیوان دادگستری اروپا درخواست تجدید نظر شبکه راشاتودی فرانس علیه ممنوعیت اعمال شده توسط شورای اتحادیه اروپا را رد کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حکم دادگاه نشان دهنده انحطاط ارزش‌های اروپایی و تحلیل سیستم قضایی اتحادیه اروپا است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1722048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =