جمعی از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه این هفته تهران پس از پایان نماز در اعتراض به اقدامات آل خلیفه و آل سعود در بحرین مقابل در اصلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

روز جمعه تجمع ها و راهپیمایی هایی پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسن اختری ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ـ در جمع تظاهرات‌کنندگان در تهران گفت: همان‌طور که توجه دارید بیش از شش ماه است که از حرکت عظیم بیداری و خیزش اسلامی و موج بزرگی که در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا ایجاد شده می‌گذرد و الحمدالله در این مدت دستاوردهای بسیار بزرگ با عنایت خدای متعال شامل حال مسلمانان و مردم مظلوم این منطقه شده است.

او ادامه داد: ما شاهد بودیم که طاغوت‌ها سقوط کردند و به خواست خدا این حرکت ادامه دارد و سقوط این پیشوایان ظلم و جنایت یکی پس از دیگری ادامه پیدا می‌کند و زمینه حضور منجی عالم حضرت مهدی (ع) فراهم می‌شود تا دنیا شاهد حکومت جهانی اسلام، حکومت حقه الهیه در سراسر جهان و ولایت پیامبر و خاندانش در روی زمین شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: در میان حرکت‌های منطقه حرکت مردم بحرین از بقیه متفاوت بوده و جنایاتی هم که در بحرین اتفاق افتاد متفاوت است. در این جا چند نکته قابل توجه است که باید به کشورهای طرفدار حقوق بشر و جوامع بین‌المللی گفت چرا در بحرین با این‌که یک حرکت مردمی مسالمت‌آمیز و حق‌طلب دارند، به‌خصوص حرکت جنایت آمیزی که در روز عید فطر نسبت به یک کودک رخ داد، ساکت هستند در حالی که انسان‌ها در هر کجای جهان که باشند حق دارند حرکت کرده و حقوق خود را مطالبه کنند و چرا فریاد این مردم مظلوم در رسانه‌های جهانی منعکس نمی‌شود.

اختری خاطرنشان کرد:‌ این مساله به خوبی نشان می‌دهد همانطور که امام راحل و رهبرمان آیت‌الله خامنه‌ای بیان می‌کردند، مجامع به ظاهر طرفدار حقوق بشر دروغ می‌گویند و تمام حرف‌های آن‌ها جز فریب چیزی نیست و فقط برای منافع خودشان تلاش می‌کنند؛ برای آن که پایگاه‌های آمریکای جنایت کار در بحرین وجود دارد و این‌که این خطر را در خلیج فارس و بقیه مناطق هم احساس می‌کنند.

وی گفت: نکته دیگر این‌که می‌خواهم خطاب به مردم بحرین که در این مدت حرکت خود را گسترش داده‌اند عرض کنم، ملت مسلمان ایران و همه مسلمانان آزاده و پیروان اهل بیت (ع) در طول این مدت در کنار مردم بحرین ایستاده بودند و خواهند ایستاد. مسلمانان و مجامع اهل البیتی، تمام موسسات دینی و آزاد اندیش جهانی که واقعاً طرفدار حقوق بشر هستند با همکاری مجمع جهانی اهل بیت (ع) در طول این مدت آن چه که در توان داشته در رساندن فریاد مردم مظلوم بحرین به گوش جهانیان تلاش کردند و این تلاش‌ها ادامه دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت اظهار کرد: زندانیانی که در زندان‌های بحرین هستند بدانند که جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران هم‌چنان‌که تا حالا بوده است از مظلومان حمایت می‌کند و تا آن جا که زمینه‌ها به‌وجود آید از آن‌ها حمایت می‌کنند و مسلمانان در همه کشورها به‌خصوص مردم بحرین باید بدانند هم‌چنان‌که ایستاده‌اند باید راه را ادامه دهند و بدانند که پیروزی آن‌ها مرهون مقاومت و ایستادگی است. هم‌چنان‌که جهانیان شاهد بودند مردم ایران در 17 شهریور چطور مقاومت کردند و در نهایت به پیروزی رسیدند و این وعده خداوند متعال است که مومنانش را در دنیا پیروز خواهد کرد و رژیم هایی هم‌چون آل سعود و آل خلیفه و آن‌هایی که فکر می‌کنند با کشتن، تخریب و زندانی و شکنجه کردن می‌توانند خواسته‌های به حق مردم را در گلویشان خفه کنند و سلطه خود را ادامه دهند سخت در اشتباهند.

اختری افزود: جهانیان شاهد بودند که بن علی‌ها ساقط شدند، مبارک ها از بین رفتند و هیچ کدام از آن‌ها که اظهار دوستی و هم‌پیمانی با آنان داشتند نتوانستند آن‌ها را حفظ کنند و چنان‌که دیدید آمریکا نتوانست از محاکمه ظاهری مبارک ملعون جلوگیری کند و مبارک را مانند یک سگ در قفس محاکمه کردند و آل خلیفه باید توجه داشته باشد این حرکت مردم بحرین با ارعاب و تهدید و کشتن و شکنجه کردن خاموش نمی‌شود.

او در ادامه خطاب به حکومت‌ آل سعود گفت: اگر شما توانستید روزی قبر ائمه را تخریب کنید و مردم مظلوم را سرکوب کردید بدانید پایان شما نزدیک شده است. بدانید که حرکت اسلامی در عربستان امروز و حجاز اوج خواهد گرفت و شما را به زباله‌دانی تاریخ خواهد انداخت. رژیم آل خلیفه هم باید بداند که نمی‌تواند ندای حق مردم را که می‌گویند می‌خواهیم هر فرد از ما یک رای داشته باشد و سرنوشتمان در دست دشمنانمان نباشد را خاموش کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت یادآور شد: رژیم آل خلیفه در این اواخر دو حرکت انجام داد ولی گویا اربابانش راضی نبودند یعنی این‌که گفتند که حاضرند حقوق از دست رفته مردم را جبران کنند اما این عملی نشد و ما امیدواریم که صلح و آرامش در بحرین به وجود بیاید و آل خلیفه از سرنوشت بن علی، مبارک، قذافی، علی عبدالله صالح و از شاه ملعون در کشور ما عبرت بگیرد که نیروهای بین‌المللی هم نتوانست آن‌ها را نگه دارد.

اختری با بیان این‌که اگر رژیم آل خلیفه می‌خواهد بماند باید با مردم کنار بیاید، گفت: ملت‌های آزاده و مسلمان و مردم ایران جنایت‌های صورت گرفته را محکوم می‌کنند و به‌خصوص از شیخ عیسی قاسم که همواره به دلسوزی و حرکت‌های عقلانی معتقد بوده حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: حرکت مردم بحرین سالم‌ترین حرکت منطقه است و این به خاطر وجود علمای مردم دوست مثل شیخ عیسی قاسم است و ما ضمن حمایت از مردم و علمای بحرینی اعلام می‌کنیم که در کنار این مردم هستیم و از این عالم بزرگ روحانی پشتیبانی می‌کنیم. رژیم آل خلیفه هم بداند که آل سعود نمی‌تواند آن را از چنگال حقیقت نجات دهد و هم‌چنین باید بداند هر گونه تعرض نسبت به مردم، علما و فرهیختگان پیامدهای بسیار سختی را به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در پایان گفت: هم‌چنان‌که در طول این 32 سال شاهد پیروزی‌های پی در پی مسلمین بودیم، منتظر پیروزی کامل مردم مسلمان و مظلوم بحرین هستیم.

به گزارش ایسنا، شرکت کنندگان در این تجمع ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی، شعارهایی با مضامینی هم‌چون "سعودی وهابی مخل اتحاد است"، "خون شهیدان لاله گون می‌شود، آل خلیفه سرنگون می‌شود"، "مسلمان بحرینی دشمن استبداد است"، "ملت بحرین همه آزاده‌اند، مقابل ستمگر ایستاده‌اند"، "مسلمان بحرینی مطیع پیغمر است، آل خلیفه پست آمریکا را نوکر است"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" را سر دادند.

به گزارش ایسنا، در پایان بیانیه‌ای در این زمینه قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

« با گذشت بیش از شش ماه از انقلاب مردمی و اعتراضات گسترده مردم مسلمان و مظلوم بحرین علیه رژیم آل خلیفه و مقاومت و ایستادگی قابل تحسین آنان برابر جنایات متعدد دولت مستبد این کشور مانند شکنجه، حبس، اخراج، مجروحیت و شهادت ده‌ها تن از انقلابیون بحرینی،‌ اقدام اخیر وزیر دادگستری بحرین در تهدید آیت‌الله شیخ عیسی قاسم ـ از مراجع و رهبران شیعیان بحرین ـ انقلاب مردمی این کشور را وارد مرحله جدید کرده است.

بی‌تردید روحانیت متعهد و عالمان مجاهد همواره پرچم عزت و استقلال کشورهای اسلامی بوده‌اند و تعرض به آنان همواره موجب اعتراض و تنفر مسلمانان قرار گرفته است. متاسفانه حاکمان جنایت‌کار بحرین به‌جای آن‌که توصیه‌ها و نسخه‌های نجات بخش علما و روحانیون را نصب العین خود قرار دهند. با تهدید و ارعاب این عالم جلیل‌القدر و مجاهد نستوه وارد مرحله خطرناکی در مصاف با ملت مسلمان این کشور به‌ویژه شیعیان شده است.

روا داشتن اتهامات بی‌اساس چون قانون شکنی و دخالت در روند محاکمات انقلابیون حق طلب و آزادی‌خواه همواره پروژه رسوا و شکست خورده‌ای است که رژیم دیکتاتور و ضد مردمی مانند محمدرضا پهلوی در ایران و حسنی مبارک در مصر، علیه روحانیت اصیل و انقلابی از آن بهره‌برداری کرده‌اند. این در حالی است که نسخه بحرینی این پروژه که در کاخ سفید و تحت سیاست‌های شیطانی و تفرقه‌افکنانه آمریکا و قدرت‌های استکباری برای شخصیتی صادر شده است که طی ماه‌های اخیر همواره در تلاش بوده است مردم را به ایستادگی و هوشیاری و دولت را به قانون گرایی و انصاف دعوت کند.

ملت مسلمان ایران با اظهار تاسف و نگرانی از روند برخورد رژیم آل خلیفه با خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم بحرین به ویژه پس از دخالت و حضور نیروهای امنیتی و نظامیان آل سعود در این کشور، ‌اقدام اخیر آن‌ها در تهدید و ارعاب آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را نقشه‌ای برای مقابله با علمای دینی و تفرقه بین مذاهب و انقلابیون بحرین دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات مردمی که پس از نماز جمعه وحدت آفرین مورخ 18 شهریور ماه 1390در تهران برگزار شده است به حاکمان بی‌خرد و جبار بحرین هشدار می‌دهیم با درک پیام انقلاب و مطالبات به حق مردم این کشور اعم از شیعه و سنی از سرنوشت دیکتاتورهای حاکم بر تونس، مصر و لیبی و وضعیت وخیم حاکم جلاد یمن عبرت گرفته و هر چه سریع‌تر زمام امور را به مردم بسپارند. این تنها راهی است که می‌تواند آن‌ها را از آتش قهر و کینه انقلابی ملت مسلمان بحرین رهایی بخشد.

دولت و ملت ایران به ویژه نمازگزاران تهرانی از مجامع بین‌المللی به‌خصوص سازمان کنفرانس اسلامی نیز انتظار دارد با موضع‌گیری به موقع و قاطعانه از اهانت و هتک حرمت نسبت به مرجعیت و عالمان دینی در بحرین جلوگیری به عمل آورند و بیش از این فرصت تعرض به کسانی که خود عامل تفرقه و فتنه‌انگیزی میان طوایف و مذاهب در کشور بحرین هستند اجازه توطئه چینی ندهند. آن چه امروز امنیت و ثبات بحرین را به خطر انداخته است رژیم آل خلیفه و شریک جنایت پیشه آن آل سعود است.

ملت ایران با ادای احترام و تکریم نسبت به شهدای انقلاب بحرین، به ملت مسلمان و مظلوم این کشور اطمینان می‌دهد که با آرمان‌های بلند حرکت مقدس آنان هم‌صدا و همراه است.»

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =