کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات، البته نه به‌خاطر اینترنت

دیجیاتو نوشت: مجلس از پاسخ زارع‌پور درباره عدم اجرای قانون به‌کارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات ایران قانع نشد و هفتمین کارت زرد دولت را به او داد.

هفتمین کارت زرد مجلس به کابینه دولت به «عیسی زارع‌پور» تعلق گرفت؛ چرا که نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند. نمایندگان مجلس درخصوص عدم اجرای قانون به‌کارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات ایران از زارع‌پور سؤال کرده بودند که از توضیحات وی قانع نشدند و پرسشی درباره اینترنت از او نشد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 4 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان سؤال «عباس مقتدایی»، نماینده اصفهان، از «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخصوص اینکه علت عدم اجرای قانون درباره تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست، با 109 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از توضیحات وزیر قانع نشدند و به این ترتیب وزیر کارت زرد دریافت کرد.

در متن سؤال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات آمده است: «علت استنکاف جنابعالی و شرکت مخابرات از اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات چیست؟ چرا جنابعالی در قامت وزیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت حاکمیتی خود برای اجرای قانون استفاده نمی‌کنید؟» زارع‌پور نیز در پاسخ به این پرسش گفت: «برای تبدیل وضعیت ایثارگران اقدامات گسترده‌ای را شروع کرده‌ایم. این وزارتخانه در بخش‌های مختلف کار تبدیل وضعیت ایثارگران را در 9 دستگاه تابع این وزارتخانه شروع کرده است، ازاین‌رو تا به امروز که بنده در خدمت شما هستم، این وزارتخانه 2373 نفر از عزیزانی که مشمول این قانون می‌شدند را تبدیل وضعیت کرده است.» او همچنین تأکید کرد طبق قانون تجارت، شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود و ازهمین‌رو اعلام کرد: «در عزل و نسب مدیران شرکت مخابرات، به‌کارگیری نیروی انسانی، مسئولیتی بر عهده ندارم و به‌هرحال این شرکت تابع قانون تجارت فعالیت می کند.»

به گفته وزیر ارتباطات، تنها یک عضو هیئت‌مدیره شرکت مخابرات از سوی دولت تعیین می‌شود، لذا دولت کمتر از 20 درصد سهام مدیریتی در این شرکت دارد؛ البته این صندلی دولت و 20 درصد عنوان‌شده، سهام مدیریتی نیست. همچنین تصمیم‌گیری‌های کلان با شرکت مخابرات با نظر سهامداران عمده انجام می‌شود. وزیر ارتباطات تأکید کرد مقرر شده است تا مخابرات از ۱۱ دی‌ماه به استان‌ها ابلاغ کند تا پیگیر لیست افراد مشمول باشند تا با وجود اینکه اعتباراتی در این بخش به مخابرات نرسیده، قرار است تا این فرایند کامل شود. زارع‌پور باور دارد تکلیف و وظیفه‌ای در این مورد بر عهده نداشته، اما بازهم پیگیر این موضوع بوده است.

نکته جالب توجه اینجاست که در پرسش‌هایی که امروز از وزیر ارتباطات شد، درباره اینترنت و موارد مربوط به آنکه طی‌ ماه‌های اخیر خود نمایندگان مجلس بارها درباره آن مصاحبه کرده‌اند، صحبتی نشد و اولین کارت زرد وزیر ارتباطات مربوط به وضعیت ایثارگران در شرکت ملی مخابرات بود که براساس صحبت‌های خود وی، اساساً جزو تکالیف وزارت ارتباطات نیست.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1723026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =