کنگره آمریکا: دولت نتانیاهو حمایت آمریکا از اسرائیل را به خطر می‌اندازد

ایسنا نوشت: عضو کنگره آمریکا هشدار داد که حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی تحت تأثیر اقدامات دولت نتانیاهو در مورد طرح تضعیف قوه قضاییه قرار خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه هاآرتص، برد شرمن، عضو کنگره آمریکا یکی از برجسته‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در میان دموکرات هاست. او تاکنون در تصویب ده‌ها قانون حمایتی از اسرائیل شرکت داشته است.

شرمن در مصاحبه با هاآرتص، نگرانی عمیق خود را درباره اقدامات دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز کرد که به گفته او حمایت آمریکا از اسرائیل را به خطر می اندازد.

وی هشدار داد که طرح نتانیاهو- لیوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی درباره اصلاح قوه قضائیه، وجود دولت راست و افراطی و تغییر موضع در قبال فلسطینی‌ها می تواند به منافع اسرائیل آسیب برساند.

شرمن به هاآرتص گفت: اسرائیل در عرصه بین المللی به آمریکا نیاز دارد.

لیوین اخیرا طرحی برای اجرای اصلاحات قضایی ارائه کرد که از جمله این اصلاحات تغییر ترکیب کمیته انتصاب قضات است که در صورت تصویب اصلاحات از این به بعد کمیته تحت کنترل دولت خواهد بود، قدرت دیوان عالی رژیم صهیونیستی (بالاترین نهاد قضایی اسرائیل) هم درخصوص ابطال قوانینی که با اکثریت ۶۱ عضو در کنست تصویب شده، محدود می‌شود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1723125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =