جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در در چهارمین روز

ایلنا نوشت: چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر طی روال چهار روز گذشته در روز پنجم به تاریخ پنجم بهمن‌ماه نیز میزبان چندین گروه از شهرهای مختلف است. طی این روز گروه‌های خارجی در سالن‌های تهران اجرا نخواهند داشت.

جشنواره تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی در حالی چهل و یکمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد که ساختار برگزاری آن به سمت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و توجه بیشتر و گسترده‌تر به تئاتر خلاق شهرستان تغییر مسیر داده است.

این رویداد روز شنبه یکم بهمن‌ماه طی برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای که با اعلام نام برگزیدگان بخش‌های پژوهش و رادیو تئاتر همراه بود کار خود را آغاز کرد و نمایش‌های صحنه‌ای به طور رسمی در سالن‌های تئاتر شهر روی صحنه رفتند. حین برگزاری مراسم افتتاحیه نیز گروه‌های خیابانی با اجرا در پهنه رودکی (مقابل تالار وحدت» به اجرای آثارشان پرداختند.

در روز اول، دوم، سوم و چهارم چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیست و پنج گروه از تهران و شهرستان‌ها روی صحنه رفتند. طی این چهار روز یک گروه از کشور عراق هم در دو روز اول در سالن اصلی تئاتر شهر طی چهار سانس روی صحنه رفت. طی این روزها برخی از گروه‌های شهرستانی در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند و برخی اجرای‌شان در بخش بین‌الملل بوده است

«هی می‌خوابم خوابتو می‌بینم» به کارگردانی رضا بهنامی از تهران نیز تنها اثری است که تا روز سه‌شنبه در بخش ویژه روی صحنه رفته است.

تالار اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، همچنین دو تالار دکتر ناظرزاده و استاد سمندریان واقع در تماشاخانه ایرانشهر مکان‌هایی هستند که آثار شرکت کننده در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در آن‌ها اجرا می‌شوند. تالار حافظ واقع در پهنه ررودکی نیز طی برگزاری بخش صحنه‌ای جشنواره میزبان یک اثر از تهران است.

در ادامه جزییات اجراهای روز پنجم جشنواره مصادف با چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه ارائه می‌شود؛

تالار وحدت

تالار وحدت در پنجمین روز جشنواره مانند روز چهارم میزبان یک اثر نمایشی از مشهد است که «ایرانیان» نام دارد و رضا صابری کارگردان و نویسنده نام آشنای مشهدی آن را روی صحنه برده است. این اثر در دو سانس ۱۷ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

مجموعه تئاترشهر

تالار اصلی

تالار اصلی تئاتر شهر در روز چهارم میزبان یک اثر از ایلام در بخش بین‌الملل است. این اثر به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی «کرنر زیر درختان بلوط» نام دارد و مدت زمان آن ۵۵ دقیقه است. این اثر طی سانس‌های ۱۷ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

تالار چهارسو

تالار چهارسو دیگر سالن مجموعه تئاتر شهر در پنجمین روز جشنواره به تاریخ پنجم بهمن‌ماه میزبان یک نمایش از کرج است. این اثر را داود فتحعلی بیگی استاد دانشگاه و هنرمند پیشکسوت عرصه نمایش ایرانی نوشته و کارگردانی کرده است. «در و گیر و یک قرص نان» نام نمایش فتحعلی‌بیگی است و در سانس‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

تالار سایه

تالار سایه در روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه اجرایی نخواهد داشت.

تالار قشقایی

تالار قشقایی یکی دیگر از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در روز پنجم میزبان یک اثر در بخش رقابتی است. این اثر با نام «مادرم زری سرزا رفت» از شهر گچساران واقع در استان خوزستان به جشنواره آمده و محمود خرم‌آبادی نویسنده آن است و داود پارسا کارگردانی آن را به عهده داشته است. این اثر با مدت زمان ۵۰ دقیقه طی ساعات ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا خواهد داشت.

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج مجاور پارک شهر تهران در پنجمین روز جشنواره تئاتر فجر تعطیل است.

تالار مولوی

سالن تئاتر مولوی در روز پنجم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان یک نمایش از شهر ارومیه است. این اثر با نام «لاپیرنت» را پدرام محمدی نوشته و کارگردانی کرده است. «لاپیرنت» در ساعات ۱۶ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر

سالن استاد سمندریان

سالن استاد سمندریان یکی از سالن‌های ایرانشهر در روز چهارشنبه اجرایی ندارد و تعطیل است.

تالار ناظرزاده

تالار ناظر زاده نیز در روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه میزبان یک اثر از شهر پارس‌آباد است. این نمایش «شاه اسماعیل» نام دارد و علی حسن‌زاده آن را نوشته است. کارگردان اثر نیز غریب منوچهری است. این نمایش که در بخش رقابتی جشنواره شرکت دارد طی ساعات ۱۷ و ۲۰ اجرا خواهد داشت.

گفتنی است برج آزادی و تالار حافظ همچنان در روز پنجم تعطیل هستند.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1723372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =