۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳

فارس نوشت:

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از توقف طرح احداث باغ شهرها خبر داد و گفت: ایجاد باغ شهرها که از سوی دولت به بنیاد مسکن واگذار شده بود به دلیل برخی ابهامات از سوی مجلس متوقف شد.

محمدرضا شاملو افزود: ایجاد باغ شهر بخش خصوصی در مرحله اول نیز در دستور کار ما نبوده است، چرا که قرار بود روی یک سری اراضی فاقد کاربری و اراضی که بر روی آن کشاورزی نمی‌شود در قالب باغستانها و بر اساس مصوبه‌ای که در هیئت وزیران داشت و شرح خدماتی که در شورای عالی شهر‌سازی مصوب شده بود کار شود.


مصوبه دولت از نظر مجلس ابهامات حقوقی داشت 


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اضافه کرد: چون مصوبه دولت بر ای احداث باغ شهرها با یک سری ابهامات حقوقی از سوی مجلس روبه‌رو و اعلام شد مغایرتهایی با قوانین دائمی دارد، این کار در حال حاضر متوقف شده است.
شاملو گفت:چنانچه از طرح ایجاد باغ شهر رفع مغایرت و مصوبه جدیدی برای آن صادر شود در آن چارچوب ما کار انجام خواهیم داد.
شاملو با بیان اینکه در همان مقطع ما در کارهای اجرایی نیز وارد نشدیم، اضافه کرد: در همان اوایل کار ایجاد باغ شهرها تنها به شناسایی و مطالعه مکان‌ها اقدام کردیم اما در حال حاضر کارهای مطالعاتی را هم در سایر نقاط‌ متوقف کردیم تا تکلیف آئین‌نامه دولت مشخص شود.
وی در پاسخ به این سؤال که ایجاد باغ‌شهرها که مربوط به باغ شهرهای خصوصی نبوده است؟ گفت: به آن معنا که ما زمین اشخاص را بگیریم و تفکیک کنیم در دستور کار ما نبوده است.
وی افزود:دولت نمی‌خواست این باغ شهرها را مدیریت کند بلکه می‌خواست اراضی دولتی را را بر اساس ضوابطی طراحی و تفکیک کرده و در اختیار افراد قرار دهد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این باغ‌شهرها همان زمین‌های 1000 متری است گفت: در این باغ‌شهرها چیزی به نام 1000 متر نداشتیم،قرار بود باغستانهای هر منطقه‌ای متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود طراحی شود و طرح مشخص می‌کند که قطعات به چه اندازه‌ای باشد.


اختصاص600 میلیارد تومان به طرح های هادی روستایی 

شاملو در پاسخ به این سؤال که اعتبارات طرح‌های هادی روستایی آیا امسال تأمین شده است، گفت: خوشبختانه امسال در بودجه کمک‌های خوبی داده شد، در بودجه سال 90 ما 8 درصد اعتبارات استانی به تهیه و اجرای طرح‌های هادی در قانون بودجه اختصاص داده شده است و یک سری اعتبارات ملی هم هست که در حال حاضر پیگیر آن هستیم و قرار شده در اختیار این طرح‌ها قرار دهند.
وی ادامه داد: در بودجه امسال تا این مقطع 600 میلیارد تومان از منابع ملی و استانی را در اختیار ما قرار داده‌اند.
به گفته وی، بودجه‌ای که ما نیاز داریم 1700 میلیارد تومان است که قرار بود امسال 1000 میلیارد تومان را در اختیارمان قرار دهند اما تاکنون 600 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    یالا 1000 متر زمین مارو بدید.
  • بدون نام MY ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    قول دادی نباید بزنی زیرش. من هم ویلا 1000 متری بر ساحل رو به البرزم را میخوام