تحصیل دختران نقش بسزایی در کاهش خشونت علیه زنان دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: تحصیل دختران نقش بسزایی در افزایش آگاهی‌های فردی و اجتماعی آنان دارد و مانع از بسیاری خشونت‌ها علیه زنان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایسنا ،صادق جعفری چگنی در حاشیه سومین جلسه شورای پیشگیری استان خوزستان که با موضوع بسترسازی عملیاتی کردن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۱۳۹۹ برگزار شد، افزود: برخی مناطق روستایی و حاشیه‌نشین استان فاقد مدارس مناسب برای تحصیل هستند و آموزش پرورش مکلف به فراهم کردن ادامه تحصیل برای تمامی مردم به طور یکسان است و عدالت آموزشی باید برقرار شود.

وی با بیان این که به دلیل برخی محرومیت ها دولت و مسئولان اجرایی در حوزه آموزشی باید در ارتقای کمی و کیفی وضعیت آموزشی استان تلاش لازم را داشته باشند، افزود: سایر نهادهای دولتی وعمومی نیز در این زمینه نقش دارند و اگر آموزش و پروش به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل کند، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اطفال و نوجوانان خواهیم بود.

جعفری چگنی با اشاره به برخی اقدامات این دادسرا از جمله نصب قیم و حمایت از اطفال بد سرپرست و بی‌پرست، حمایت های قضایی به صورت روزانه در واحد سرپرستی گفت: عمل به تکالیف در انجام وظایف همه نهادها و سازمان‌های مرتبط در این قانون باعث ایمنی بخشی جامعه نوجوان و جوان می‌شود و نباید شاهد مراجعه مردم به دادگستری برای رفع مشکلات خود از این مرجع و دستور قضایی باشیم. چنانچه مسئولان به وظایف خود عمل نکنند دادستانی مرکز استان برخورد قانونی خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =