سری جدید «دست کی بالا» آماده پخش شد/حضور روان شناس در برنامه کودک

مهر نوشت: تهیه کننده «دست کی بالا» با اشاره به تغییرات این برنامه که ویژه کودکان سری جدید آن آماده شده است از حضور و کمک روانشناسان و مشاوران خبر داد.

سیدمحسن مناجاتی تهیه‌کننده «دست کی بالا» از نوآوری‌های سری جدید این برنامه به حضور مشاور و روانشناس در مجموعه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که برنامه همچنان موضوع‌محور است، برای اینکه موضوعات برای والدین نیز کاربردی شود در کنار تولید برنامه با مشاوران و کارشناسان در حوزه کودک گفتگوهایی خواهیم داشت که به موازات تولید و پخش برنامه در فضای مجازی و کانال‌های مربوط به برنامه و سایت شبکه دو بارگذاری می شود که والدین می توانند از آن بهره کافی را ببرند.

وی با اشاره به بخش‌های این برنامه اظهار کرد: بخش نمایش و بازی و سرگرمی (که این بخش با حضور کودکان و مهمان همراه است) ۲ بخش مکمل «دست کی بالا» است.

دکورهای متفاوت در هر بخش

مناجاتی اظهار کرد: برای بهتر اجرا شدن این بخش ها، در فصل جدید برای هر بخش دکوری ویژه و متفاوت با دکورهای موجود در برنامه های کودک، طراحی و ساخته شد. متفاوت از این منظر که در ساخت این دکورها از تکنولوژی خاصی استفاده شد که با کمترین هزینه ۲ دکور در دسترس است.

این تهیه‌کننده در توضیحی بیشتر گفت: در دکور اصلی با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، دکور دیگری پدیدار می‌شود که این طراحی در هزینه و انبار نگهداری صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌کند. در دکور فوق مکان‌های متفاوت و خاص برای عروسک‌ها و کاراکترهای برنامه طراحی شده که برای تنوع تصویر بسیار حائز اهمیت است.

سری جدید «دست کی بالا» آماده پخش شد/حضور روان شناس در برنامه کودک

تولد عروسکی به نام «شربت»

تهیه‌کننده «دست کی بالا» با اشاره به تغییرات گرافیکی و بصری برنامه بیان کرد: با توجه به شناخت سلیقه و نیاز مخاطب هدف، عروسک جدیدی به نام «شربت» به مجموعه برنامه «دست کی بالا» اضافه شد. این عروسک با تعریف شخصیتی متفاوت به پیشبرد موضوعات برنامه کمک می‌کند و تنوع در گفتار و رفتار این شخصیت عروسکی و هنرمندی صداپیشه آن برنامه را با تازگی ویژه‌ای روبرو می‌کند.

مناجاتی درباره مجریان برنامه افزود: محمدرضا بهروز همچنان به عنوان مجری اصلی و پریماه در نقش هنری خواهر بهروز به عنوان مجری دوم در برنامه نقش آفرینی می‌کنند. توتک آوازه خوان و زاغک همچنان در برنامه در کنار هنرمندان دیگر حضور خواهند داشت.

ریتم مناسب سلیقه خردسالان

مناجاتی درباره ریتم برنامه توضیح داد: حوصله مخاطب خردسال برنامه با ریتم کند و ثابت همخوان نیست. لاجرم تنوع آیتم، ایجاد شادی و نشاط، بازی و جنب و جوش در برنامه نیاز مخاطب است، برای همین در برنامه آیتم‌های متنوعی طراحی شده که برنامه ریتم ثابت و تکراری به خود نگیرد.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: همچنان تاکید بر این است برنامه برای مخاطب هدف کودک و خردسال تولید شود و صرفا برای دیده شدن، خط فکری کودکان را با کلمات و نگاه بزرگسال آمیخته نشده و عروسک‌ها و کاراکترهای ما در این برنامه فقط مخاطب خردسال را هدف دارند.

سری جدید «دست کی بالا» آماده پخش شد/حضور روان شناس در برنامه کودک

برنامه «دست کی بالا» یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۵:۱۵ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود، بازپخش این برنامه دوشنبه و چهارشنبه حوالی ساعت ۱۱ خواهد بود.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =