۱ نفر
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
بازگشت پرقدرت روسیه به بازار نفت

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت، زیرا نشانه‌هایی از عرضه قوی نفت روسیه، آمارهای رشد اقتصادی آمریکا و بازگشت تقاضای چین را خنثی کرد.

نگار علی -بهای معاملات آتی برنت ۸۱ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۶.۶۶ دلار در هر بشکه رسید که تنها ۳ سنت بیشتر از تسویه هفته گذشته بود. قیمت نفت خام آمریکا ۱.۳۳ دلار یا ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۷۹.۶۸ دلار رسید که ۲ درصد کمتر در هفته گذشته بود.

معامله گران گفتند و محاسبات رویترز نشان داد که بارگیری نفت از بنادر بالتیک روسیه در ماه دسامبر ۵۰ درصد افزایش می یابد زیرا فروشندگان تلاش می کنند تقاضای قوی در آسیا را برآورده کنند و از افزایش قیمت جهانی انرژی بهره مند شوند.

همچنین معامله گران ممکن است بارگیری نفت خام اورال و KEBCO از Ust-Luga طی ۱-۱۰ فوریه از ۰.۹ میلیون تن به ۱.۰ میلیون تن افزایش دهند.

اگر عرضه روسیه تا ماه آینده همچنان قوی باشد، احتمالاً نفت به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

نمایندگان اوپک پلاس هفته آینده برای بررسی سطح تولید نفت خام دیدار خواهند کرد و منابعی از گروه تولیدکننده نفت انتظار دارند که سیاست فعلی تولید تغییری نکند.

تصمیم بعدی فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره در نشست ۳۱ ژانویه و ۱ فوریه در شرایطی از کاهش تورم و تولید ناخالص داخلی که در سه ماهه چهارم با ۲.۹ درصد رشد سریعتر از حد انتظار بود، اتخاذ خواهد شد.

در چین، موارد بدخیم کووید-۱۹ نسبت به اوج خود در اوایل ماه جاری ۷۲ درصد کاهش یافته است، در حالی که مرگ و میر روزانه در میان بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان ها ۷۹ درصد از اوج خود کاهش یافته است که نشان دهنده عادی سازی اقتصاد چین و افزایش انتظارات است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =